Інформаційна війна: історія, сучасність, правила поведінки…
Частина 2
Початок публікації читайте тут
Солдати інформаційної війни
В інформаційній війні за великим рахунком немає військовозобов’язаних і
непридатних (хіба що маленькі діти або ті, хто втратив здатність критично
мислити, — це вже постраждалі). Тож кожен має зважити всі «за» і «проти» і
відповідально вирішити, чи дивитиметься на все, що діється, як сторонній
спостерігач, чи візьме посильну участь у зменшенні лавини брехні,
розповсюдженні правдивої інформації, посиленні її дії, поліпшенні настрою і
піднесенні бойового духу своїх товаришів і незнайомих людей.
Що насамперед потрібно робити:
• обмежувати доступ до небажаних ресурсів;
• розповсюджувати бажану інформацію (правду та інформацію, яка підносить
настрій і бойовий дух людей).
Тепер коротко про кожну позицію в переліку.
Як можна обмежити доступ до небажаних ресурсів
Основна роль тут відводиться професіоналам, але кожен може ЗВЕРНУТИ УВАГУ на інформаційну провокацію і
ЗМЕНШИТИ її НАСЛІДКИ.
Ви можете залишити повідомлення про певну статтю на офіційному ресурсі,
розповісти про це друзям і знайомим, написати пост у соціальних мережах,
допомогти забанити користувача (для цього треба написати на нього скаргу
власникові ресурсу).
Кожне Ваше звернення має бути чітким,
точним, виваженим, написаним спокійним урівноваженим тоном, бажано з викладом
Вашої позиції, цитуванням джерела тощо.
Примітка. Відомо, що слово «бан» перекладається
як «заборона» або «оголошення поза законом». Це відомий
в Інтернеті спосіб
контролю за різними діями користувачів, їхньою поведінкою.
Що значить забанити? Як правило,
якщо забанити користувача,
то він позбудеться якихось прав або буде
обмежений у правах. Це може бути заборона на
створення нових повідомлень,
нових тем на
форумі. Також користувачеві можуть
заборонити відправляти повідомлення в чаті.
Така можливість була введена саме
з метою захисту інтернет-ресурсів від різних «тролів»
і спамерів, вандалів,
інших осіб, чиї
повідомлення шкодять продуктивній
роботі певного ресурсу.
Ми маємо усвідомлювати, що поширюючи інформацію через інтернет-ресурси, ми
фактично стаємо неофіційними ЗМІ, тому маємо:
• спочатку міркувати, потім діяти;
• не діяти під впливом емоцій — вгамувати
перше роздратування й обурення, знайти найприйнятніший, найефективніший,
найшвидший шлях відповідно до ситуації і тільки потім діяти;
• перевагу віддавати
фактам, а не коментарям — хоч коментарі часом бувають дуже слушними і
дотепними. Тут важлива особиста позиція і авторитет та порядність того, хто
коментує;
• перед розповсюдженням інформації спрогнозувати, до чого це може призвести — якщо
у Вас є хоча б маленька підозра, що розповсюдження інформації може призвести до
паніки, накоїти більше лиха, ніж принести користі, не розповсюджуйте інформацію
на широкий загал (якщо вважаєте інформацію важливою, передайте її добре
знайомим людям і попросіть не поширювати — їхня реакція допоможе підтвердити чи
спростувати Ваш прогноз).
Кожен не тільки може,
а й МАЄ ПРИБРАТИ небажану новину зі
своїх життєписів, профілів, ресурсів тощо, тобто з усіх джерел, які
переглядають Ваші знайомі, щоб не дати її розповсюдити.
Не розповсюджуйте новину «ДЛЯ ПРИКОЛУ» в надії, що всі
сприймуть її як гумор: хтось із Ваших друзів зрозуміє й оцінить гумор,
відповідно і передасть новину далі, а хтось сприйме її всерйоз, можливо,
злякається, налякає інших, і це може дати імпульс хвилі дезінформації, а то й
паніки.
ДАЛІ — про те, як повідомити інших про ресурс, який містить небажану інформацію.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального
центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Кожна інформація - це тільки один із 6-ти міліардів поглядів на ситуацію і це потрібно на прикладах показувати і роз'яснювати. Навіть спостерігаючи один і той самий факт люди по-різному це передають, так як різний довсід мають. І коли діти, приходячи до школи, заявляють, що будемо "убивати і мочити". Я завжди запитую: "А ти б хотів, щоб тебе убивали?" - Що посієш, те й по жнеш. Якщо агресія, не зустрічає агресію - вона нівелюється. Розмовляти про кожну інформацію: які думки і почуття вона викликає і якщо вона викликає агресію і страх..., то ця інформація шкодить здоров'ю. Заборонити інформацію - міф, який призведе до тоталітаризму. Навчити спокійно реагувати і осознано відноситись до дійсності, думати, критично відноситись до будь-якої інформації, розпізнавати, що вона несе з собою.
ВідповістиВидалитиЗ мого досвіду.
1. В нашому дворі живе тотя Люда, характер в неї не простий, але ми вже звикли, якщо залишити її в спокої і не реагувати, вона заспокоїться. Коли почалась інформаційна війна, вона стала на весь двір кричати, що тепер росіян будуть вбивати і її теж. Я підійшла до неї і спитала спокійно: - Тьотьо Людо, Вас хтось образив?
- Ні.
- Так чому ви кричите, у Вас тиск підніметься, буде погано, прийдеться швидку викликати, Ви ж знаєте, що зроров'я губите? Вас ніхто і не збирається у нас тут ображати, говоріть як Ви звикли, і не слухайте дурних думок. Якщо, приходьте.
Вона трохи заспокоїлась, зник страх в очах.
Дякую :))))) Як раз я і пишу про зважений критичний погляд до інформації, яка оточує нас! Адже не тільки заборонити, а й обмежити доступ до інформації сьогодні неможливо.
Видалити