Серія книжок із STREAM-освіти

субота, 29 вересня 2018 р.

Річне планування за програмою STREAM: старший дошкільний вік 1 квартал

Блоково-тематичне планування освітньої діяльності з дітьми за альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт”





Ура! Ми це зробили! Хоч і з запізненням (але не ми винні у цьому). Але перший квартал для всіх груп дошкільників вже починають читати у дитячих садочках. Вже третя книга з річного планування надрукована у видавництві ЛІПСрічне планування на 1 квартал для старшого дошкільного віку. Тож можна повноцінно розгортати нову діяльність у новому навчальному році з новим плануванням вже іншої якості, вже іншої деталізації, вже з усіма необхідними матеріалами для роботи з малятами — е-матеріали можна безкоштовно завантажити на сайті ЛІПСа.






Крутій К. Л., Стеценко І. Б. Блоково-тематичне планування освітньої діяльності з дітьми старшого дошкільного віку за альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт” на перший квартал. — Запоріжжя : ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2018. – 172 с.

Для мене це особлива робота: я довго придумувала як зробити цікаво і доступно для педагогів і малят, добирала музику, картини, придумувала яскраву незвичну роботу з дітьми, робила презентації… Нарешті підсумок майже річної роботи вже бачать педагоги.
У плані передбачено зміст освітньої діяльності, запропоновано різноманітні форми як спеціально організованої, так і повсякденної діяльності. План дає можливість реалізувати завдання альтернативної програми, яку є сенс використовувати як парціальну до будь-якої комплексної освітньої програми.
У старшому віці робота стала ще багатограннішою, складнішою, тому й форми роботи розписані детальніше, ніж у молодшому віці.
Особливості планування:
• побудовано за напрямами STREAM;
ретельно розписана робота з дітьми протягом кожного тематичного тижня, кожного дня;



охоплює всю роботу за програмою “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт”, а також підходить і до комплексної програми «Дитина в дошкільні роки» (якщо брати певні освітні напрями), тож планування може використовувати широкий загал педагогів дошкільної освіти;
• планування забезпечено й іншими посібниками (зошитами, дидактичними іграми тощо), які допоможуть підвищити якість та ефективність роботи з дітьми;



• дібрано е-матеріали для роботи з малятами — інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо;
• всі е-матеріали можна безкоштовно завантажити з сайту видавництва ЛІПС за посиланням.
Електронні матеріали згруповано за темами і напрямами роботи, назви додаткових матеріалів відповідають назвам у плануванні.

Таке планування повністю відповідає вимогам Нової української школи, тому буде цікавим й вчителям молодших класів (особливо напрям «Мистецтво», адже бесіди за картинами та музикою можна брати і під будь-які теми 1–4 класів). Таке ознайомлення стає особливо важливим для забезпечення наступності дитячий садок — школа.

На семінарах педагоги дошкільної освіти запитують як краще планувати роботу з дітьми в цілому, щоб якнайповніше використати переваги такого планування. Відповідаю на ці запитання.
Якщо дитячий садок працює за комплексною програмою «Дитина в дошкільні роки», то педагогам пощастило:
напрям «Математика» за вимогами програми майже повністю збігається з освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» — у STREAM-освіті розширено подається «Логіка» та інтеграція з іншими напрямами діяльності дає змогу використати принципово інші підходи;
напрям «Природничі  науки» також майже збігається за вимогами програми з освітньою лінією «Дитина у природному довкіллі», але у STREAM-освіті використовуються принципово інші підходи до навчання дітей;
• у напрямі «Технології» повністю подається «Інформаційна культура», яка входить до варіативної частини програми «Дитина в дошкільні роки»;
суттєво розширені напрями «Мистецтво», «Читання та письмо» (включено обговорення коміксів, обговорення мультфільмів тощо), «Інжинірінг», тож ці напрями можуть доповнити комплексну програму у гуртковій роботі.
Якщо у садочку використовується інша комплексна програма, то всі напрями STREAM-освіти допоможуть урізноманітнити її та розширити.
Планування STREAM побудовано за модульним принципом, тож можна використовувати у гуртковій роботі або певний напрям STREAM-освіти (тут потрібно уважно відслідкувати всі взаємозв’язки з іншими напрямами STREAM), або освітні ситуації, які найбільше зацікавили, і таким чином розпочати впровадження нових форм роботи з дітьми.
Щасти!


Телефонуйте — (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

2 коментарі: