Серія книжок із STREAM-освіти

субота, 6 січня 2018 р.

Більше, ніж музика — більше, ніж виконання

Слухаємо разом та міркуємо


Кожний новий рік намагаюся розпочати з незвичайної публікації, тому довго думаю саме над нею: дуже хочеться не тільки приємно здивувати моїх читачів, а й спонукати поміркувати над чимось.





Сьогодні пропоную послухати новорічний концерт Віденського філармонічного оркестру під керуванням Герберта фон Караяна (Herbert von Karajan), одного із найвідоміших і найвпливовіших диригентів світу. Це єдиний новорічний концерт у Відні одного із найславетніших сучасних диригентів.




Віденський філармонічний оркестр заснований в 1842 році вважається одним з кращих в світі. Мабуть тому вже багато років (з 1939 року) саме йому довірено відкривати музичний рік — він дає традиційний Новорічний концерт у Відні. Аудиторія телеглядачів концерту по всьому світу величезна — у 2010 році концерт дивилися 50 мільйонів людей із 72 країн світу.





Отже, слухаємо.

Новорічний концерт (1987) Віденського філармонічного оркестру (диригент — Герберт фон Караян)
Репертуар можна подивитися тут



Давайте не тільки слухати, а й дивитися. Зверніть увагу, як майстерно інтелігентно диригент передає свої думки, свою трактовку музики, свої почуття, свої бажання оркестру, як ввічливо, акуратно керує ним. Він швидше не диктує свій задум, а наполегливо просить його виконати, переконує у необхідності діяти саме так. Його жести відточені некрикливі, але впевнені, вимогливі. Видно, що людина добре знає чого хоче, знає як цього досягти і передає свою впевненість іншим, а ще жести дуже зрозумілі та економні.






Саме Караян часто диригував із заплющеними очима: мабуть тому, що довіряв колегам, був абсолютно впевнений, що співпрацює з найкращим оркестром світу.
• Чого нам, педагогам, можна повчитися у Майстра?
Поміркуймо! Чи вміємо ми так довіряти колегам? учням? Чи вміємо так ненав’язливо допомагати дітям, доносити до них свою думку, переконувати?
• Чи повною мірою використовуємо жести під час роботи з малятами? Чи доповнюють вони наші слова?





А ще подивіться на оригінальні постановки танцювальних номерів (зокрема там талановиті конячки майстерно танцюють польку Штрауса). На той час (1987 рік) це було дуже непросто здійснити навіть Караяну.







Пригадую як я дивилась цей концерт тоді по телевізору, яке здивування він викликав, а разом з тим, як же вільно людина може висловлювати свої думки! Як знаходить сили йти власним шляхом, а не проторованою доріжкою!




В проекції на наш педагогічний час — це нові підходи до освіти (STREAM-освіта для дошкільнят, Нова українська школа, авторські технології...). Якщо у нас не буде впевненості та сил відстоювати власну думку, ми не будемо наполегливими, не навчимося відстоювати свою думку, то яка освіта у нас буде?

І наостанок, це відео стоїть з 2016 року, а набрало лише 93 413 переглядів — це не в одній країні, це у світі. Подивіться, які відео набирають мільйони за місяць…
Хто наважиться послухати фрагменти цього концерту разом зі своїми учнями? Відкриваю невеличкий секрет: у своїй новій книзі з інтегрованого планування я використовую фрагмент цього концерту під час слухання вальсу Йоганна Штрауса «Весняні голоси». Тож далі буде…






науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар