четвер, 8 вересня 2016 р.

Технологія «Логіки світу»: впровадження

Заняття у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України


Цей тиждень для нас з Капітошкою — святковий! Розпочався навчальний рік у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України. У нас пройшли знаття з ЛЕГО-конструювання, логіки та математики, інформаційної культури.

А тепер про все по-порядку…


Пізнавальне конструювання


Занять з конструювання малеча завжди з нетерпінням чекає, замовляє конструкції, ще й вдома у нас дітки конструюють (приємно, що і під час домашнього конструювання малята використовують вміння, отримані на наших заняттях)…
Ми зробили їх інтегрованими: спочатку — пізнавальна бесіда (ми розповідаємо дітям казкову історію про те, що конструюватимемо), потім — конструювання за показом вихователя (педагог показує як і що треба робити, пояснює тонкощі, підказує, малята будують власну конструкцію), конструювання за уявою (вільне конструювання) — педагог задає тему (наприклад будуємо галявину для курчатка Сонечка), дає дітям необхідні елементи конструктора, малята працюють самостійно, педагог за потреби підказує, фінал заняття — сюжетна гра (діти обігрують конструкцію, самостійно дороблюють те, що їм потрібно для гри).
Таким чином, діти будують та грають, роблять свою конструкцію неповторною, такою, як їм подобається, як потрібно для гри.

На цьому тижні перше заняття — знайомство з педагогом, з новою діяльністю, а ще з героями всіх наших історій — моїм незмінним помічником Капітошкою та курчатком Сонечком.
Для всіх дітей тема одна, але акценти різні.
Дітки молодшого віку — слухали казку, приймали у ній участь, а потім конструювали маленьке курчатко та велике гніздечко для нього (педагог розповідала, чому, як і що треба виконувати, діти будували самостійно — таким чином діти вивчали технологію конструювання), рядом з гніздечком одразу виросла і галявина з квітами (це вільне конструювання).





Малята середнього та старшого віку під час інтерактивної пізнавальної казки закріплювали математичні поняття — рахували, повторювали кольори, визначали що вище, що нижче, шукали на малюнку що одне, а чого багато. Конструкція курчатка для цих діток була вже набагато складнішою, ніж для малят, а потім дітки самостійно будували будиночок (курник) для курчатка та його мами, братиків і сестричок. Діти самі визначали скільки вікон у ньому буде, як вони будуть розташовуватися, скільки поверхів буде у будинку та яким буде дах. Тож у всіх вийшли різні будиночки. Це дуже здорово!





Логіка та математика


На першому занятті з логіки та математики малята (3–4 років) завітали у казкову країну, де у всіх жителів були дивовижні домівки. Діти роздивлялися будиночки, визначали, що у них особливого і хто з мешканців казкової країни із задоволенням житиме там. Потім дітки повторювали геометричні фігури, будували з них свої будиночки, робили їх різними.
Протягом заняття діти відкривали замок від воріт до казкової країни, впевнено крокували стежинками, танцювали.

Інформаційна культура


Перше заняття — це перше знайомство з давно знайомим незнайомцем — поняттям, про яке дітки вже дещо знають, користуються ним, але не акцентується їх увага на його властивостях, потрібності для людей, важливості, деяких правилах користування тощо. Це поняття — ІНФОРМАЦІЯ.
Отже, педагог і діти досліджували що таке інформація, звідки вона береться, для кого і для чого вона, коли потрібна. Діти зрозуміли, що інформація має бути зрозумілою адресату, обов’язково дійти вчасно, адже з часом вона може стати не потрібною.

Щиро вітаю всіх педагогів з першими заняттями! Творчості, наснаги, натхнення, цікавих хвилинок спілкування з малятами.



І ще: кожний науковець мріє, щоб його ідеї підхопили інші, щоб його розробки були потрібні творчим педагогам, щоб його роботи були цікавими і корисними іншим. Я щасливий науковець, адже майже нічого у мене не лежить в столі: все діє і я маю змогу бачити це! Дякую педагогам за творчість, небайдужість та плідну співпрацю!


Далі буде…


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар