Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
Діти
разом з Курчатком Сонечком ознайомлюються з навколишньою природою, вчаться бути
обачливими і спостережливими. Також ми закріплюємо спосіб «рахунку без
підрахунку» — встановлюємо взаємооднозначну
відповідність між двома множинами — множиною курчаток і множиною жолудів.
Мама розповіла курчаткам, що наступного
дня вони нарешті підуть у велику подорож до лісу. Курчата вже давно
бачать цю величезну стіну дерев вдалині і мріють побачити лісові цікавинки: у
такому далекому величезному лісі не може не бути цікавинок. І курчата мріяли
про ліс уві сні.
От і
ліс. Курчата із захопленням дивляться на дерева, які здіймаються аж до неба, а
крізь їх листя проглядало сонечко. Навіть сонечку було важко пробитися через
таку могутню крону, тому в лісі і в спекотний день прохолодно і трохи темно.
Але з мамою було зовсім не страшно і курчата хоробро прямували за мамою, уважно
роздивляючись навкруги, щоб помітити всі цікавинки.
У
лісі курчата знайомляться з білочкою (педагог разом з малятами розбираються, де
білочка живе, що любить їсти, визначають чим вона відрізняється від інших тварин
лісу). Далі разом з білочкою курчата прямують до галявини, де багато різних
грибів, і самий красивий, яскравий — мухомор. Діти з’ясовують, що не всі гриби
їстівні, і найяскравіший гриб також небезпечний. Наступна галявина з квітами: гуляючи
на ній малята з’ясовують, які квіти ростуть в лісі, які — у саду біля будиночка,
де живуть люди, які — на лузі. На згадку про першу зустріч білочка подарувала
кожному курчатку великий жолудь.
Тепер
про конструювання: обов’язкова програма — білочка: конструюючи малята
повторюють (з’ясовують) скільки у білочки лапок (дітки говорять — дві ручки,
дві ніжки :)))), оченят, вушок,
хвостиків, якого вона кольору…
У
Лізи і Каті вийшли дві симпатичні білочки-сестрички — у Лізи червона білочка, у Каті
— жовта. Каті тільки 2,4 роки, але досвід конструювання у неї вже є, тому вона
добре впоралася із завданням (а конструкція — непроста: потрібно деякі кубики
ставити симетрично, десь притримувати тощо, тому, звичайно, впоратися з усіма
труднощами допомагав педагог).
Далі
педагог дала ідею, як зробити грибочки, їстівні та неїстівні, та ялинку. Тож на
галявинках швидко виросли гриби та ялинки — кожна дівчинка впоралася з цим
завданням по-своєму. У Лізи мухомор став
найвищим, найпомітнішим грибом, а у Каті
неїстівні гриби причаїлися — тільки кольором шапочок відрізняються від їстівних.
Кожна дівчинка прикрасила галявинку квіточками.
І
розпочалася історія — поки-що у кожного своя. У Лізи на галявинку прийшли дівчата квіточки збирати та родина
ведмедиків — мама-ведмідь і дівчинка-ведмежатко, а тато гуляє сам. Потім прибігли
інші лісові мешканці — їх було чимало і всі вони жили в злагоді. Головними
персонажами у Каті були олені —
мама-олень і пустотливі дитинчатка (подивіться — навіть на грибочок один
вскочив), дівчатка-лялечки трималися подалі від тварин: напевно, перший раз у
лісі і трохи злякалися.
За
мотивами подорожі курчаток були й аплікації: цього разу ми їх збирали з
геометричних фігур, такий собі двовимірний конструктор. У Каті вийшло два грибочки, їстівний і неїстівний, Курчатко дивиться
на сонечко і на їстівний грибочок з ялинкою. А от Ліза не захотіла робити два грибочки — одного, їстівного, достатньо,
Курчатко весело підстрибнуло і кудись поспішає (нові пригоди шукає). Ліза дуже
самостійна дівчинка, тому оченятка у Курчатка намалювала сама: нікому не довірила
таку важливу справу.
Мені
дуже подобається самостійність та прагнення зробити по-своєму, так, як сама це
бачить, наших маленьких учениць. От якби ці риси залишилися надалі! Молодці!
А
далі курчатка кілька занять уважно вивчатимуть будиночок, де живуть люди, і у
нас з’являться нові персонажі. Тож чекаємо наступних пригод допитливих
курчаток…
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «пізнавальне конструювання».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар