Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
На
занятті ми продовжуємо розповідати дітям про ставок, тварин і рослин, які можна
там побачити. Минулого разу Курчатко Сонечко знайшло на ставку нових друзів —
каченяток, а ще там ростуть незвичайні водяні квіти, плавають рибки під
водою, що підпливають близько до берега, нібито хочуть побавитися з Курчатком і
каченятками. А ще у ставку є равлики, дивовижні жучків-плавунців,
які можуть плавати під водою, незвичайні жучки-водомірки (вони такі легенькі,
що можуть ходити по плівочці на поверхні води, тому вони не плавають, а бігають
по воді, а точніше на поверхні води).
—
Ставок такий великий і дивовижний: він схожий на небо з хмаринками тільки
знаходиться не вверху, а внизу. Мабуть, не можна все побачити за один день? —
міркувало Курчатко. — Треба піти до
каченят і попросити ще щось цікаве показати, одразу і луг побачу: там така
краса, — вирішило Курчатко і побігло вже знайомою стежинкою до ставка.
Цього
разу каченята познайомили Курчатка з жабками: розповідаємо діткам, як пуголовки
з’являються з ікринок, а потім перетворюються на жабеняток.
Ліза
почала вводити в активний словник порівняння
за величиною: «Зараз покажу вам найменшу жабку», — запропонувала
вона. А потім правильно знайшла жабку. Розвиток жабок так вразив дитинку, що
педагог спочатку розповідала все від ікринок до дорослої жабки, а потім ще «на
біс» навпаки. Звичайно, дивно — як пуголовка, так несхожа на дорослу тварину, поступово
стає жабкою.
Обов’язковою
програмою конструювання цього разу було створення жабки: вона майже доросла,
тому що хвостик у неї вже зовсім маленький.
Звичайно,
жабенятку треба десь жити, тож будуємо ставок, а посередині — головну прикрасу
— водяну лілію. Тут педагог тільки керувала, а будувала Ліза. Вже кілька разів будуємо
симетричні конструкції, звертаємо увагу дітей на те, що кубики вони мають поставити
так, як вже стоїть певний кубик, тільки з іншого боку. Так поступово формуємо
уявлення про симетрію.
Цього
разу у нас вийшов розкішний вітрильник — намагаємося привчити Лізу ставити щільно
кубики — один кубик біля одного, тому й конструкції такі, де виробляється і ця
навичка, і виходить цікаво і необтяжливо.
А
далі — імпровізація — вільне конструювання:
навколо ставка виростає галявина квітів, тепер можна і глядачів звати на
жаб’ячий концерт — приходять дівчатка, підлітають качки, навіть, півники
раптово навчилися плавати і не лякаючись води вирішили освіжитися. От така
історія у нас сьогодні побудувалася. Ліза дуже ретельно розставляє персонажів: їх
має бути багато і всі мають не тільки чути, а й бачити концерт.
Сьогодні
ми вирішили вперше ознайомити Лізу з мистецтвом оригамі — склали жабку, яка до
того ж вміє стрибати, а ще Ліза її розфарбувала так, як бачила у природі:
вийшло схоже.
А
далі наступна подорож невгамовних курчаток: вони йдуть до величезного лісу. Тож читайте у наступній статті про нові пригоди допитливих курчаток…
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «пізнавальне конструювання».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua/uk
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар