Заняття-знайомство для молодших дошкільнят з курсу «Логіки світу» у Дошкільній академії «УнікУм»
Як відбувається зміна пір року? Адже дуже рідко, майже ніколи, наступна пора року приходить зненацька: ще вечором була весна, а вранці — вже літо. В природі все відбувається поступово, пори року змінюють одна одну не один день, а часто «нова» пора року запрошує на гостини «стару», дає змогу нам відчути різницю, трішечки побавитися, побачити диво — дві пори року одночасно. Тож, з молодшими дошкільнятами (3–4 роки) ми вирішили простежити як літо та осінь змінюють одна одну на занятті курсу «Логіки світу».
«Чому?» — головне запитання на заняттях: діти вчаться робити найпростіші умовиводи, навчаються висловлювати та пояснювати свою думку, і, взагалі, привчаються до того, що у кожного може (і має!!!!) бути своя особлива думка і потрібно її поважати, хоча й не обов’язково розділяти її.
Спочатку
ми порівнювали літо та осінь, пригадували, що бачили на вулиці, дивилися на
фото та за віконечко… Потім виділяли прикмети осені, знаходили на одній
фотографії прикмети обох пір року. Як підсумок цієї частин заняття пограли у
гру «Як літо на осінь перетворити»: діти визначали, що саме потрібно змінити на
малюнку, щоб прийшла осінь.
А ще
ми шукали вітер на фотографії. Здається вітер невидимий, його не можна
побачити, сфотографувати, намалювати, але чи так це? Уважно подивіться на різні
осінні фотографії, спробуйте визначити чи дме на них вітер. Які ознаки вітру?
Діти
також відчули себе осінніми листочками — чудовим був імпровізований танець на
мелодію вальсу Ф. Шопена, спробували уявити себе деревами і порухати
руками-вітами, коли дме вітер різної сили.
А
вкінці заняття ще й пригадали назви геометричних фігур, розв’язали завдання на
класифікацію геометричних фігур, які витівниця-осінь несподівано зробила з
осінніх листочків.
Вийшло
яскраве, цікаве осіннє заняття-знайомство один з одним, з осінью…
Наступного
заняття ми з малятами послухали, як звучить осінь. Який голос у осені? Ми спробували
пригадати як дме вітер і впізнати цей голос осені, а ще по-новому чули шелест
листочків під ногами, стукіт крапельок дощику.
Мало
знати прикмети осені, треба ще й вміти побачити і відчути погоду надворі, коли
ми знаходимося в теплій оселі, адже потім не захочеться бігти назад і вдягатися
по-погоді. Отже малята визначали стан погоди за звуками за вікном і добирали
одяг, у якому тепло і зручно можна буде погуляти осінніми стежинками. А
стежинки можуть бути такими різними і непередбачуваними!
В
кінці заняття педагог з дітьми повторили ознаки трикутника і квадрата, визначили,
що у цих геометричних фігур на відміну від круга є кути, порахували кути у
кожній фігурі. А потім разом побували справжній осінній лабіринт і, навіть
встигли побачити, як у ньому гуляє лего-дівчинка.
Ось
такими різноплановими, непередбаченими і насиченими вийшли два осінніх заняття
технології «Логіки світу». До нових зустрічей!
Подарувати дітям яскраве заняття Вам
допоможе і цей матеріал «Якого
кольору осінь?»
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «Дошкільна академія “УнікУм”».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар