суботу, 2 травня 2020 р.

Весна на крилах пташок

Ідеї для розмови та заняття з дітьми

Пташине привітання

• Пригадайте як пташки весело цвірінькають, зустрічаючи весну. Привітайтеся як пташка!
• Придумайте привітання соло, дуетом, квартетом, октетом.

Політ


Jay J. Johnson
Jay J. Johnson

• Як художник зобразив рух?
• Чому кажуть, що птахи приносять весну на своїх крилах?

Пташина розмова


Послухайте п’єсу Жан-Філіпа Рамо “Перегук птахів” спочатку соло на клавесині, потім — фортепіано.





• Що створює враження перегуку птахів?
У п’єсі дві мелодії: один мотив схожий на “цвірінькання”, другий — відгукуються більші пташки.
• Чому перегукуються пташки? Розповідають новини? Схвильовані? Налякані? У них радість?
• Порівняйте звучання п’єси у двох записах. Яке виконання більше сподобалося? Чому?

Клавесин VS фортепіано




Клавесин і фортепіано і схожі, і різні музичні інструменти. І це не дивно: старовинний музичний інструмент клавесин — старший брат фортепіано. У клавесина гострий, сухий, дзвінкий звук, а у фортепіано — більш насичений, яскравий.



Чому так виходить? У цих музичних інструментів різний спосіб отримання звуку: у клавесина спеціальний зажим натягає струну, а потім відпускає, а у фортепіано — молоточок б’є по струнах.
На фортепіано гучність звуку змінюється поступово і від цього перегук птахів виходить ще різноманітнішим, схвильованішим, яскравішим. А звук клавесину уривчастий, нота не звучить довго.

Горобчики-розбишаки


Оксана Кравченко
Оксана Кравченко

• Який настрій у горобчиків? Спробуй показати, як вони рухаються.
• Як художниця передала рухи горобчиків? Їхній настрій?

Спостереження-замальовка


Пригадайте, як горобчики-розбишаки навесні весело скачуть  гілочки на гілочку, купаються у калюжах. Що цікавого ви спостерігали? Намалюйте історію з життя зграйки горобчиків.


• Вийдіть на вулицю і послухайте весну. Хто веде сольні партії у весняному оркестрі? Зберіть колекцію весняних звуків.

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років