суботу, 12 грудня 2020 р.

Тепла зима

 Бесіда за картиною Мінни Іммонен

 

Педагоги часто зазначають, що дітям не подобається розглядати картини, слухати музику. А можливо ми не ті твори добираємо? Адже картини мають бути цікавими дітям, з захопливим зрозумілим дітям сюжетом. Добре, якщо на картинах учні впізнають себе.

Покажіть дітям усміхнені добрі картини фінської художниці Мінни Іммонен і побачите, як загораються їхні оченята, скільки цікавого на них помічають дітки. Обговорення таких картин довго не вчухає…

 

Мінна Іммонен

На картині художниця намалювала незвичайну зиму.

• Що ж на картині незвичайне? Чому так зробила художниця?

Зазвичай зиму малюють білим, синім, блакитним тощо, а художниця використала відтінки оранжевого. Як думаєте, чому?

Це робить картину теплою, сонячною, доброю.

• Як гадаєте, про що ця картина?

• Що відчувають її персонажі — дівчинка, киця, пташки? Як ви про це дізналися?

• Про що співають пташки? Що муркотить киця?

• А що говорить дівчинка? А може вона наспівує? Чому?

• Виконайте пісеньку дівчинки на картині.

• Чи холодно на вулиці? Та чи відчувають цей холод герої картини? Чому?

• Чи хочеться вам опинитися біля них? Що робитимете?

• Чи можна картину назвати “Тепла зима”? Чому? Придумайте свою влучну назву.

І запитання вже іншого напряму.

• Що (хто) на картині ближче до нас (далі від нас)? Як ми це помічаємо?

• Кого на картині більше — тварин чи рослин, тварин чи птахів? На яке запитання можна дати відповідь не рахуючи? Чому?

• Чи справді дівчинка більша ялинок, будиночка? Поясніть відповідь.

 

Ірина СТЕЦЕНКО,

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України

та Міністерства освіти і науки України,

автор технології «Логіки світу»

для дітей від 4 до 12 років

 

Дізнайтеся про що блог

Читайте роздуми щодо теми блогу