понеділок, 19 листопада 2018 р.

Виховуємо особистість чи …

Несподівані порівняння


Зараз як ніколи багато розмов про індивідуальний підхід до навчання, виховання особистостей…  Ми шукаємо сучасні освітні технології і все це добре. Але сьогодні випадково натрапила на одне відео і у мене склалася картинка-порівняння. Отже, подивимося разом і поміркуймо.


Як ви думаєте, чому у китайців немає видатних балетних танцівників — Галини Уланової, Майї Плісецької, Володимира Васильєва, Єкатерини Максимової, Маріса Лієпи, Миколи Цискарідзе?... Адже технічна підготовка у танцівників дуже і дуже висока.




А ось чому! Так готують балерин у китайській балетній школі...



Уявіть собі заняття чи урок такого педагога у звичайній школі. Хочете, щоб так навчали наших дітей? Я відповідаю «Ні!»




Після такого навчання виходять ось такі балетні вистави



Ну, так: це точно не Маріус Петіпа… Сучасно! Прикольно! Незвичайно! Так, так це унікальний акробатичний балет. Але… я не хочу дивитися таке «Лебедине озеро». Я хочу бачити ось таке виконання — танцюють Улляна Лопаткіна та Іван Козлов. Це також сучасна редакція хореографії Маріуса Петіпа.



Ну як вам? Дійсно, різниця вражає.
Продовжуємо порівнювати. Ось так виглядає екзамен у школі танців у Китаї



Я вважаю, що саме так готують кордебалет-солдатів: тут немає місце творчості та індивідуальності. Всі все виконують точно одночасно і однаково, зате все правильно.
А ось так готують солістів: Академія балету імені А. Я. Ваганової. Кожний робить одні й ті самі рухи, але по своєму. Так і ми маємо навчати: немов всі вчать одне й те саме, але творчо підходять до виконання завдань, а надалі до всього, що будуть робити.



А тепер кілька слів про те, навіщо нам потрібна НУШ: а для того, щоб у нас так навіть спортсменів не готували! Щоб було творче вдумливе ставлення до будь-якої праці, щоб малята не виростали бездумними роботами.
Сподіваюсь решту додумає кожний самостійно…

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко