пʼятницю, 27 листопада 2015 р.

Пригоди Марійки та Петрика у місті: «Парк для тварин і людей»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Петрика і Марійки читайте тут

Настала осінь і Петрик з Марійкою приїхали до міста, де живуть з татом і мамою. Після відпочинку у бабусі та дідуся місто здається не таким вже й великим (адже у селі інший простір), зате будинки у місті здаються справжніми височенними велетнями. Дітки попрощалися з усіма тваринами на фермі, а песик-малючок поїхав з ними.
Вдень Петрик і Марійка ходять у дитячий садок, а тато з мамою — на роботу. Ввечері вся сім’я знову зустрічається. У родині Петрика і Марійки ввечері новини один одному розповідають, грають разом, плани на вихідні обговорюють… Одного вечора всі разом вирішили у суботу піти до зоопарку: на тварин з усього світу подивитися.
Тож це заняття — хороша нагода пригадати, що малята знають про звірів та закріпити ці знання, а ще малята самі розповідали нам кого можна побачити у зоопарку.
Говоримо з дітьми про диких тварин, їх особливості; при нагоді порівнюємо тварин одну з одною. Діти пробують відгадати загадки про тварин, пригадати щось цікаве про кожну тварину. Виявилося, що малята добре знають різних звірів — ведмедика, оленя, зебру, слона, жирафу — але загадки відгадувати ще не вміють. Тож розуміємо над чим потрібно надалі працювати на заняттях «Логіки світу» та й на заняттях з конструювання.
Під час конструювання обов’язковою конструкцією було житло для тварин і каса — будинок, де квитки можна купити. Ми будували не клітку, а такий будинок, щоб і у тварин було місце, де спати та перечекати негоду, і вийти вони могли вільно з будинка у будь-який момент. А ще ми з дітками говорили про те, що у зоопарку люди не мають заважати тваринам жити вільно і тварини не мають заважати людям. Тому і будиночок для тварин захищає не тільки тварин, а й людей.
Маша перший раз була на наших заняттях, але вже досвід з ЛЕГО-конструювання мала, мабуть тому досить швидко впоралася із завданням, добре, для першого разу, зорієнтувалася куди потрібно ставити кубики (педагог розповідала тільки про принцип побудови конструкції), але Ліза була швидшою і вправнішою. Тож будиночки вийшли різної висоти, але дуже схожі.





Маша і Ліза подружки, але все одно змагання «літало» у повітрі на занятті.
Друга обов’язкова конструкція — каса — теж далася неважко. Маші дуже хотілося відзначитися, тому вона швидко взяла заготівку педагога з покладеним тільки одним рядом кубиків і поставила свою конструкцію зверху: вийшов такий собі «цокольний» поверх — ні у кого такого не було! Молодець: дуже креативний крок!




А далі пішла гра: дівчинки гралися і разом, і окремо — поставили свої конструкції, почали заселяти тваринами зоопарк. Кожній хотілося і тварину, і її дитинку мати. Ну як же дівчинки можуть щось зробити без квітів?! Другим кроком було прикрашання галявинок багатоповерховими височенними квітами. Але Ліза дуже швидко перейшла до будування ще одного будиночка: вийшов маленький будиночок для дрібних звіряток, як завжди, дуже нестандартної конструкції: і нам, і звіряткам сподобався.




Це було наше перше заняття на новому місці, тож ми дали діткам час і награтися, і нову кімнату оглянути J)) А ще з кожним заняттям сюжетна гра все більше виходить на перший план, тож двовимірне конструювання ми не завжди виконуємо: гра головніша!

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко