пʼятницю, 15 грудня 2017 р.

Зима-білосніжка: інтегрована діяльність

Завдання на розвиток мислення та спостережливості


Кожна пора року має свою родзинку, свої неповторні прикмети, свої прикраси. У кожної свої улюблені кольори. Пори року ми по-своєму відчуваємо, чуємо, а іноді й смакуємо.




Показати дошкільнятам зиму-білосніжку в усій красі та різнобарв’ї допоможе книга Катерини Крутій та Ірини Стеценко «Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради. Зима-білосніжка».



До книги додається DVD-диск (електронний додаток) — дидактичні матеріали для творчої роботи з дітьми — інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Безкоштовно завантажити е-матеріали до книги можна за посиланням

Зараз пропонуємо ще й цікаві вправи для роботи з малятами, створені на платформі LearningApps, яку педагоги всього світу використовують для роботи з малятами.
Під час розв’язування завдань діти закріплюють знання про навколишній світ, ознайомлюються з сучасними технологіями представлення інформації, вчаться користуватися ними, розвивають мислення, увагу, спостережливість.
Отже, розв’язуємо завдання по-порядку: вивчаємо прикмети зими — інтегруємо природознавство, логіку, мистецтво, інформаційну культуру.

Покажемо малятам плавність переходу від однієї пори року до іншої.


Закріплюємо прикмети осені та зими.

Роздивляємося навкруги і пригадуємо явища природи, які зазвичай бувають восени та взимку (два різнопланових завдання допомагають зробити ускладнення, виховувати уважність та спостережливість).


Сніг складається з маленьких сніжинок. Кожна з них — справжнє диво. Але побачити сніжинки в усій красі ми можемо тільки у мікроскоп. Уявімо, що ми роздивляємося сніжинки в мікроскоп і як справжні науковці класифікуємо їх, адже знайти однакові вже багато років ніхто не може.
Це завдання цінне тим, що діти класифікують не штучні об’єкти, а природні, а це набагато складніше, адже не завжди є однозначна відповідь, побачити спільне та відмінне не так просто як у штучних об’єктах.

Знайдіть й інші сніжинки з атласу та класифікуйте їх з малятами.
А тепер подивимося на зиму з іншої сторони: щоб отримати справжнє задоволення від зимової краси ми маємо відповідно вдягатися.


Зима як ніяка пора року щедра на цікаві розваги, навіть є особливі, зимові, види спорту. Тож розберімося у спорядженні для зимових видів спорту.

І останнє, підсумкове, завдання, яке допомагає дітям порівняти одразу три пори року — осінь, зиму, весну.


Зверніть увагу, що розв’язуючи завдання малята паралельно відпрацьовують і основні навички роботи з мишею — наведення вказівника на об’єкт, вибір об’єктів одинарним клацанням лівої кнопки миші, перетягування об’єктів. Тож ці завдання можуть стати основою для інтегрованої роботи не тільки з природознавства та ознайомлення з довкіллям, логіки, інформаційної культури, а ще й інформатики за діючою програмою для початкової школи.

Усі описані вище вправи, зібрані разом — колекція вправ «Зима-білосніжка».

Телефонуйте — +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко