субота, 11 листопада 2017 р.

Інтеграція в дії (частина 1)

Тематичне планування цілий рік



Усе в світі пов’язано і часто дуже складно досліджуючи певну тему відділити один предмет від іншого. Та чи потрібно це? Адже є інтегровані форми діяльності — заняття, урок, квест, кейс, освітні проекти, дослідження, інтегровані бесіди, дні, тижні… Саме на них зустрічаються різні науки і працюють дружною командою.

Що таке інтегрована діяльність? Це радість здивування. Це захопливі цікавинки, сюрпризи, незвичайні досліди… Така діяльність подобається всім — і дітям, і педагогам!


Щоб реалізувати ідею щільної інтеграції Дошкільна академія Інституту обдарованої дитини НАПН України перейшла на тематичне планування, працюючи як STREAM-центр. Вся робота з дітьми розгортається навколо провідної теми тижня.



Чому ми так вирішили? Тематичне планування дає нам змогу:
· зацікавити малят певною темою, здивувати їх;
· стимулювати фантазію, «занурити в тему», включити на повну силу емоції;
· поглибити знання з різних предметів, показати взаємодію різних наук;
· провести цікаву багатоденну мандрівку, неспішно розглянути всі властивості й деталі;
· показати практичне використання отриманих знань, відповісти на всі запитання, актуалізувати власний досвід дитини;





· продемонструвати всі цікавинки;
· створити для малят яскраву картинку, поєднуючи нові й вже давно отримані знання в єдине ціле, створивши цілісний багатоплановий образ об’єкта;
· вийти за межі звичайного спостереження, висунути гіпотези, дослідити тему з усіх боків відповідно віку, показати міжпредметні зв’язки;
· навчити дітей висловлювати припущення, відстоювати свою думку, брати участь у діалозі;
· сформувати цілісний багатоплановий образ об’єкта чи явища;
· дослідити тему з усіх боків відповідно віку.







Інтеграцію необхідно відрізняти від інших типів діяльності, адже можна проводити й комплексні форми роботи.
Комплексна робота ідейно простіша: необхідно придумати цікаву тему і навколо неї вже розгортати різну роботу з малятами, яка пов’язана в ціле тільки темою. Наприклад, житло — розглядаємо будинки для людей, гніздечка, нірки, вулик, малюємо житло, конструюємо житло…
А от якщо нас потрібна інтеграція, то ми взаємопов’язуємо різні види діяльності, різні науки. Завдяки цьому у дітей складається цілісна системна картинка (як мозаїка з частинок) — прибери частинку і картинка вже не буде такою цільною і красивою. Наприклад, будуємо з малятами гараж для певної машинки — перед конструюванням необхідно виміряти машинку, щоб вона потім влізла в гараж.




Приклад інтегрованої бесіди-дослідження «Мистецтво і пізнання світу: ПТАШКА-КРИХІТКА» читайте у мене на блозі за посиланням


Детальніше про інтегровану діяльність читайте у статті Катерини Крутій «Інтеґрація в дошкільній освіті як інноваційне явище, або що треба знати про інтеґрацію?»








Таїсія Грицишина,
старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України;
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

3 коментарі:

  1. Комплексна робота, вона бiльш стисла, а iнтегрована бесiда вона проводиться протягом всього дня, тут i гра, i дослiд, i спостереження, i ...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Саме так, тут багато міжпредметної інтеграції))) Можна розгортати освітні ситуації, освітні подорожі...

      Видалити