Освітній проект для дошкільників і учнів початкових класів
Частина 1
Людина завжди прагне пізнати незвідане. Космос — такий близький і водночас далекий завжди вабив людей. Що там на зірках? Наскільки вони далеко? Які за розміром? Як впливають на наше життя? Чи видно із зірок Землю? Яка Земля з Космосу? Чи є край Всесвіту? І чи одні ми у безкрайньому Всесвіті? А якщо ще десь є життя, то чи можемо ми спілкуватися? Які вони жителі інших планет?
Мабуть саме тому так багато науково-фантастичних творів присвячено саме відкриттю таємниць Космосу і так багато вчених та інженерів присвятили свої роботи саме пізнанню космічної далечини.
І не одразу люди зрозуміли: Космос не можна підкорити, його можна тільки намагатися якомога глибше пізнати, використовувати ці знання на благо всім людям Землі. Тож сьогодні темою нашої розмови стане — Космос, зірки, планети і …
Розпочати
подорож у незвідану далечінь можна з перегляду мультфільму «Таємниця третьої планети» (Союзмультфільм).
Ознайомимося
з планетами Сонячної системи ближче і вирішимо куди наступного разу може
полетіти космічна експедиція.
Здавалося
б ми щовечора бачимо і зірки, і планети. А що ми знаємо про них? Ознайомимося з
планетами і зірками Сонячної системи докладніше, адже саме до цієї системи
належить і Земля. Джмелик з Книжечкою багато дізнались з енциклопедії і зараз
вирішили розповісти друзям.
У
фільмі використано відео Землі космосу Космічного
центру Джонсона НАСА: ми бачимо різні міста, і навіть північне сяяння.
Планети
Найближча до Землі зірка
Сонце — найближча до Землі зірка. Воно
є центром і єдиною зіркою Сонячної системи. Це найкрупніший об’єкт системи:
якщо скласти масу всіх об’єктів Сонячної системи, то майже всю цю масу
складатиме маса Сонця (99,8 %). Сонце таке величезне, що може вмістити 1
млн. таких планет як Земля. Якщо уявити Сонце такого ж розміру як звичайні
двері, то Земля була б такого ж розміру як звичайна монетка. Саме тому, що
Сонце таке величезне, ми його і бачимо не як точку, а як круг.
Без
енергії Сонця не було б життя на Землі. Воно зігріває нас своїм лагідним
теплом, дає всім на Землі світло. Завдяки Сонцю ростуть дерева, трава, квіти,
зігрівається вода в морях та океанах і там можуть жити риби і тварини… А ще
люди навчились накопичувати і використовувати сонячну енергію: працюють сонячні
електростанції, є будинки, електроенергія до яких надходить із сонячних
батарей, є автомобілі із сонячними панелями (щоправда вони поки що їздять не
дуже швидко)…
Друзі
у книжці знайшли схему Сонячної системи і почали уважно її вивчати. Нібито всі
планети схожі одна на одну — їх малюють кругами та й виглядають у космосі вони
також схожими на різнобарвні круги.
Чим
планети відрізняються одна від одної? Виявляється планети дуже різні — різного
розміру, на різну відстань віддалені від Сонця, різного забарвлення…
Різна
відстань від Сонця означає, що Сонце по-різному зігріває і освітлює поверхню
планет, тому на планеті або дуже холодно або дуже жарко або як на Землі добре
всьому живому. До того ж і поверхня планет має також різну температуру — на
одних планетах холодно, на інших дуже спекотно. Саме про це і говорить різне
забарвлення планет: ми його й бачимо з фотографій з Космосу.
Розповідь про кожну планету докладніше читайте у наступних публікаціях.
Увага! Зібравши презентації електронних додатків до журналів “Джміль” № 4, 2014; № 1, 2, 2015 ви можете розгорнути цікавий освітній проект з дошкільнятами та учнями початкових класів “Далекий близький Космос”.
Зробити проект яскравим
та цікавим для дітей допоможуть електронні додатки до журналу:
Проведення
тренування перед космічною мандрівкою: розкажіть дітям, як народжується
космічний корабель та здійснює політ у космос, як вдягаються космонавти, що
вони відчувають під час мандрівки
Спробуйте
себе в ролі дослідників космічного простору, разом з дітьми станьте екіпажем
справжнісінького космічного корабля і подорожуйте Сонячною системою
Виберіть
рослини для космічного корабля
Успішного польоту!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар