четвер, 26 травня 2016 р.

Пригоди родини ведмедиків: як ведмедики подарунок отримали

Класифікація

Інтерактивна пізнавальна казка для дошкільнят та молодших школярів


У казочці йдеться про милування рідною природою та бережливе ставлення до неї, про те, що потрібно бути уважним та спостережливим, щоб побачити щось незвичайне, природу потрібно бачити, чути, відчувати. Казочка навчає розмірковувати, класифікувати предмети, показує коли і навіщо це необхідно робити, малята бачать, що зазвичай існують кілька способів класифікації предметів. А ще родина ведмедиків у казочці показує переваги злагодженої командної роботи.



Інтерактивну казку можна використовувати на заняттях як в приміщені, так і на вулиці. Вибираючи місце для проведення заняття на вулиці, зверніть увагу на те, щоб це було затишне, красиве, охайне місце, щоб на галявині були квіти, цікаві рослини… А прикрасити казочку у приміщенні дадуть змогу букети живих квітів, колоски травички, принесені з лісу шишки, жолуді, гілочки…


Далеко-далеко край неба є казкова країна ведмедиків. Вони живуть дружно один одному допомагають, нікого ніколи в біді не залишають. Тому ведмедики завжди усміхнені та гостинні.
Потрапити у країну ведмедиків може кожний з нас у будь-який час. Заплющте оченята, уявіть довгу-довгу прикрашену квітами стежинку…
— Раз, два, три, у країну ведмедиків пішли!
Вихователь ставить на травичку родину ведмедиків.




Нас зустрічають ведмедики. Привітаймося з ними. (Малята вітаються.) Познайомимося з ведмедиками ближче.
• Вони однакові чи різні?
• Чим ведмедики відрізняються?
• Це дружна родина ведмедиків. Як ви думаєте, де тато? Де мама? Де їхні дітки? Чому ви так вирішили?
• Придумайте, як ведмедиків звуть?




Ведмедики живуть на охайно прибраній галявинці. Погуляймо з ведмедиками нею.
• Що ви бачите на галявинці? Що чуєте?
• Що особливо зацікавило вас?
• Про що шепочуть трави?
• Чи є вітер? Який він?
• А як пахне галявина?
• Які барви на ній можете знайти?
• Яких барв більше всього?
• Галявина яка?
А ось і хатинка ведмедиків. Підійдемо ближче!




• З чого вона? Де ведмедики взяли матеріал на хатинку? (Зверніть увагу дітей на те, що це висохлі дерева, тож ведмедики берегли природу і не рубали живі дерева.)
• Чи зможемо побудувати схожі? (Дітки разом з педагогом збирають палички і будують ще 2 хатинки. Це сараї для ведмедиків.)
• Ви знаєте для чого потрібні сараї? Які вони? Чим від будинків, де живуть ведмедики, відрізняються?
• Де ви їх бачили?
• Що зазвичай зберігається у сараях?
У ведмедиків завжди є щось смачненьке: мед, духмяні трави для чаю…
• Що ще подобається ведмедикам?
• Чи подобається ведмедикам солодке? кисле? гірке?
Ведмедики все роблять разом: ходять збирати трави, за медком, прибирають вдома та на дворі, стежать, щоб квіточки на їхній галявині завжди буди политі навіть, якщо дощику давно не було.
Родина наших ведмедиків дружить з родиною ведмедиків, які живуть на дальній казковій галявині. Там завжди спекотно, мабуть тому таких фруктів та овочів, як ростуть у них, немає більше ніде в країні ведмедиків. У них є сад і город.
• Дітки, що росте в саду?
• Які фрукти в саду можна виростити?
• Що росте на городі?
• Чим город від саду відрізняється?
Вони їздять один до одного в гості, надсилають приємні подарунки. Сьогодні родина наших ведмедиків отримала подарунок від своїх друзів-ведмедиків. Подивімося…
Педагог ставить коробку з фруктами, ягодами, овочами (матеріалом для рахування). Всі разом відкривають її.




Ой, посилка дуже довго їхала, її везли через високі гори, іноді траплялися стежинки з ямами та купинами. Мабуть тому акуратно складені гостинці перемішалися.
• Як ви думаєте, куди ведмедики поскладають гостинці? (На полички вдома, в сараї…)
• А коли ведмедики діставатимуть гостинці з сараїв?
• Як ви думаєте, що більше сподобається ведмедикам-малятам? Мамі-ведмедиці? Тату-ведмедику?
• Овочі можна використовувати для приготування різних страв. Пригадаймо яких саме? Коли ці страви ми споживаємо?
• А коли ведмедикам потрібні фрукти? Ягоди?
• Чим фрукти від ягід відрізняються? А чим овочі відрізняються від фруктів?
• Хто у ведмедиків готує страви? А хто допомагає? Чим саме?
Ведмедики хочуть все розкласти так, щоб потім їм легко було знаходити все потрібне.
• Давайте допоможемо ведмедикам все розмістити по сараям. Як ми складатимемо гостинці?
Діти можуть придумати різні способи класифікації гостинців — за кольором, величиною, формою, смаком… Пригадаймо з дітками ще раз, коли що ми використовуємо. Наприклад, щоб зварити суп, ведмедики використовують овочі, а от щоб зварити компот, потрібні фрукти та ягоди.
А тепер уявіть з дітками (добре навіть програти з іграшками таку ситуацію), що овочі на суп треба шукати в різних сараях. Покажіть діткам, як ведмедики всі разом метушаться між сараями. Чи зручно їм шукати? Тож підводимо малят до висновку, що краще розподіляти окремо овочі, окремо фрукти та ягоди. Можна зробити з дітками ще один сарай, щоб ягоди були відокремлені від фруктів.
Ведмедики працюють дружно і злагоджено, тому у них все виходить швидко і весело. Ведмедики-малята несуть в сарай ягоди, бо вони найлегші. Ведмедиця-мама несе фрукти, а от тато-ведмедик — овочі, вони найважчі та їх найбільше. У тата-ведмедика найважча робота.





Дітки розподіляють між собою ролі: хтось буде з ведмедиками-малятами нести в сарай ягоди, хтось з мамою-ведмедицею — фрукти, а хтось з татом-ведмедиком — овочі. Якщо сараї вийшли великими, можна покласти ягоди та фрукти на різні боки: так вони будуть відокремлені.




Ось так дружна родина ведмедиків розібралися з гостинцями, охайно склали їх, нічого не пропаде і не зіпсується. Разом швидко все робиться! А тепер вся родина сіла у затінку відпочивати, фруктами та ягодами поласувати.
Малята-ведмедики біжать в сарай вибирати фрукти та ягоди, тато-ведмедик приносить стіл, а мама-ведмедиця — накриває його.
Далі діти грають самостійно, додумують казку.

Дякую «Фактор розвитку» за надану можливість використати ведмедиків з набору для рахування та великі набори для рахування «Фрукти — ягоди» та «Овочі».






науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

6 коментарів:

  1. Відповіді
    1. Вітаю, пані Ірино!
      Я так зрозуміла, що інтерактивна казка - це авторська казка. Правильно? Є сюжетна лінія, якої притримується педагог. Поставлені завдання та цілі вплітаються у неї. Тобто це заняття з казковими героями, які допомагають дітям чогось навчитися, щось закріпити, удосконалити.

      Видалити
    2. Вітаю, пані Тетяно! Саме так і є. Тільки це не обов'язково заняття: зараз я вже відхожу від цього терміна: мені більше подобається освітня ситуація (http://ukrdeti.com/prezentaciya-prof-k-krutij-na-zminu-zanyattyu-osvitni-situaci%D1%97-zberezhemo-najkrashhe-i-pidemo-dali/)

      Видалити
  2. Дякуємо за розробки занять!!!! Пізнавально, сучасно!!!

    ВідповістиВидалити
  3. Здорово! А мені така казочка (крім класифікації) раптом стала потрібною, бо з окремими вихователями ведемо бесіду про заняття-бесіду (а, можливо, краще освітню ситуацію) як звичайнісіньку палочку ( дорослі майже завжди кажуть дітям: "Негайно викинь палку!") перетворити на виручалочку! Зробити її корисною, потрібною і безпечною для малюків!

    ВідповістиВидалити