Інформаційна війна: історія, сучасність, правила поведінки…
Частина 3
Початок публікації читайте тут
Солдати інформаційної війни
Як повідомити інших про ресурс, що містить небажану інформацію
Якщо Ви впевнені, що у певного автора або на певному інтернет-ресурсі час від часу або СИСТЕМАТИЧНО з’являється неправдива інформація (а то й відверта
брехня), повідомте про це інших. Напишіть пост, опублікуйте в соціальних
мережах і/або на власному інтернет-ресурсі, попросіть поширити його, розкажіть
знайомими, розішліть листи електронною поштою — спосіб обирайте самі.
Насправді всі способи, які Ви
придумаєте, гарні (будьте сміливими,
творчими і винахідливими) — аби лиш були ДІЄВІ.
Перед тим як діяти, перевірте кілька разів правдивість Вашої інформації,
зверніть увагу на загальний тон своєї публікації, наведіть докази, якщо
відчуваєте потребу, порадьтеся з кимось тощо. Адже Ваша мета не в тому, щоб
збільшити кількість брехні в Інтернеті.
Наприклад, у FaceBook довгий час була активною
сторінка — дуже криве «дзеркало» нашого прес-центру АТО. Зовнішнє оформлення
вона мала таке саме, але публікувалася там відверта дезінформація, кажучи
по-простому — брехня. Здавалося б, її й читати ніхто не буде: брехню видно за
кілометр. Але ця сторінка мала понад 3 000 постійних читачів, і серед них
були не тільки росіяни!
Отже, як відрізнити «дзеркало» від
оригіналу?
• Подивіться на дату створення сторінки. Пам’ятайте: «дзеркало» не може бути
створене раніше від оригіналу.
• Проаналізуйте, яка інформація міститься на сторінках. В оригінала завжди є
офіційний сайт, програма на телебаченні чи радіо, рубрика в новинах тощо, й
основна інформація має на різних ресурсах повторюватися, хоч на окремих
ресурсах можуть з’являтися також інші новини, відео, фотографії тощо, що
розширюють основну інформацію.
• Найімовірніше, в сторінки-оригінала буде набагато більше постійних читачів, і вона
посилатиметься на інші офіційні джерела
(подивіться друзів сторінки, постійних читачів тощо, зробіть висновки про те,
що це за люди, за їхніми публікаціями).
• Публікації
сторінки-«дзеркала» завжди відставатимуть від сторінки-оригінала.
• Використовуйте звичайні способи
перевірки інформації на достовірність.
Зараз завдяки багатьом людям сторінка-«дзеркало» прес-центру
АТО зникла з FaceBook, але це
не означає, що не з’явиться нове, досконаліше «дзеркало». Тож БУДЬТЕ ПИЛЬНИМИ!
Якщо Ви хочете, щоб на Ваше
повідомлення звернули увагу різні люди, у ньому мають бути не тільки Ваші
АРГУМЕНТИ, а й ФАКТИ. Додайте посилання на офіційний ресурс
(або на аналітичну статтю, автору якої Ви довіряєте), де викладена та сама
інформація, зверніть увагу своїх читачів на одну з розбіжностей, запропонуйте
порівняти далі: нехай люди самі зроблять висновки, адже більшість тих, хто
здатний мислити, більше довіряють власним висновкам.
Попередити про неправдивість інформації Ви можете і в коментарях до неї. Бажано коментувати коротко, чітко, зрозуміло,
навести посилання на цю інформацію в офіційних джерелах (люди порівняють самі),
тоді на Ваш коментар звернуть більшу увагу.
ДАЛІ — кілька думок про те, як викривати хибні позиції певних статей.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального
центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар