пʼятницю, 21 вересня 2018 р.

Досліджуємо все, що нас оточує

Наші помічники — МУЛЬТИКИ: 4-й тиждень «Моє довкілля»


3-й тиждень «Мої друзі» — Яким має бути друг?

Четвертий тиждень сміливо можна назвати тижнем сенсорики. Ми звертаємо увагу дітей на те, наскільки важливо для кожного з нас чути і бачити все навколо, відчувати запахи, смак, на дотик все, що нас оточує.


Переглянемо з малятами мультфільм «Великий Ух» та поміркуємо над тим, що побачили.

Мультфільм «Великий Ух»


Здавалося б прикольний легкий трохи іронічний сюжет з гумором, але ж він має глибокий філософський підтекст і що особливо цінне для педагогів — його можуть легко зрозуміти діти.
Мультфільм звертає увагу малят на те, що важливо не просто слухати, а й чути, не просто дивитися, а й бачити, а ще потрібно розмірковувати на тим, що бачили і почули, уявляти те, що відбувається навколо, вкладати душу в кожну свою дію.
Звісно, для кожного з нас важливо знати, що відбувається у неосяжному космічному просторі — про що розмовляють зірки, що відбувається на далеких планетах — але ще важливіше вчасно почути прохання про допомогу і допомогти, поспілкуватися з близькими людьми та знайомими, а можливо й просто разом посидіти і помовчати.


• Хто головні герої мультфільму?
• Хто з них вам більше сподобався? Чому?
• Розкажіть про Вовчика. Який він?
Вовчик — мрійник та фантазер, він дуже чутливо, емоційно реагує на все, що бачить і чує навколо — шурхотіння трави, дзвінкий звук прозорої крапельки, розмову вітерця і гілочки… Вовчику подобається його рідний ліс, він дружить з усіма його мешканцями, чутливо реагує на кожний зойк про допомогу.
Ліс для Вовчика — рідний дім. Він відчуває себе відповідальним за все, що там трапляється, робить все можливе, щоб лісовим мешканцям було затишно і безпечно.
Зовні Вовчик незграбний і трохи чудний, але душа у нього чиста і добра. І це головне.



• Розкажіть про Великого Уха. Який він? Звідки узявся?
Великий Ух — взагалі чудо-небачене. Він опинилося на Землі невідомо звідки, можливо тому наділений незвичайними вміннями — може чути найтихіший звук навіть з далеких планет. Але навіщо він це робить?



• Що доброго Великий Ух зробив?
• Чи дбає Ух про інших? Як ви думаєте чому він так робить?
• Як Ух почувається у лісі?
• Чим відрізняється від Вовчика?
• Яким Уху здається Вовчик?
• А як протягом мультика змінився Великий Ух? Чому?
• Чого Вовчик навчив Уха? Як саме? Чи було б краще, якби Вовчик просто розповідав Уху про життя в лісі?



Поговоріть з малятами про те, що найкраще вчити інших на власному прикладі, а не словами. Саме наші дії багато що говорять про нас, саме за нашими діями люди часто складають про нас враження.
• Що зрозумів Ух? Який висновок для себе зробив?
• Як ми це побачили?
Складіть і проілюструйте продовження пригод Вовчика та Великого Уха у казковому лісі.
• Чи гарним помічником Вовчику стане Ух? Чому ви так вважаєте?
• Запропонуйте дітям розповісти про те, що найбільше вразило у мультфільмі.
Ось така філософська серйозна глибока бесіда у нас вийшла сьогодні.



На на сайті підручника «Я досліджую світ» видавництва «Світич» є ще багато матеріалів для захопливої роботи з дітьми протягом наступного тематичного тижня. Завітайте на сайт та завантажте:
Електронний підручник (наводимо аркуші 4-го тижня) з вбудованими методичними підказками для педагога та захопливими завданнями для малят. Таким чином згрупований матеріал педагог може використати як конструктор і побудувати інтегровану роботу з дітьми.

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар