суботу, 16 жовтня 2021 р.

Скульптури на мить

 Фізика та лірика поряд

 

Фотограф Ронні Тертнес (Ronny Tertnes) створює скульптури з води, диму, світла і силою власно фантазії й терпінням.





Високошвидкісна зйомка допомогла майстру вловити дивовивжні миті під час падіння крапель води, які й створили незвичайні композиції, а дим і світло тільки допомогли нам побачити диво і зробити його ще дивовижнішим.

Дивіться і насолоджуйтеся!

 






 

Надивилися? А тепер можна провести з дітьми цікаві досліди.

Запропонуйте дітям кидати у мисочку з водою різні предмети — великі і маленькі, важкі та легенькі, різної форми, з різної висоти тощо.

• Чи однакові брижі будуть?

• Чим відрізняються брижі?

• Коли вони будуть найбільшими, а коли найменшими?

• У чому буде різниця?

• Чи можна кинути предмет у воду так, щоб бриж не було зовсім? Ну майже не було?

• Від чого залежить кількість бриж?

• А як брижі виглядають? Що цікавого ви помітили з дітьми?

• А що відбувається з предметом під водою? (Це можна помітити, якщо експериментувати, кидаючи предмет у прозору посудину.)








• Чи можна захопитися розгляданням бриж? Чому? Чим брижі цікаві?

• А якщо поглянути на брижі через збільшуване скло?

• А якщо крапати крапельки у воду?


Пригадайте, як дощові краплі крапають в калюжі.

• Що цікавого відбувається у мить, коли краплі зустрічаються з водою? Чому цей момент побачити складно?

• Чи завжди ми можемо вловити всі деталі такого процесу?

Звісно, все відбувається дуже швидко, тому нам хочеться уповільнити події, щоб розгледіти все в усіх деталях. Це нам допомагає зробити прискорена зйомка — використовується для отримання ефекту уповільненого руху при демонстрації фільму зі стандартною частотою кадрів, а також в наукових цілях. Подивіться, яка краса виходить.


 


 



Ну чим не живі скульптури з води?

Звичайно, можна запропонувати дітям попрацювати командою — один крапає крапельку чи кидає предмет у воду, другий — тримає лупу, третій — фотографує чи знімає відео. Що вийде? Звичайно, такої краси як у фотографів зі спеціальною камерою не вийде, зате скільки захопливих спостережень і задоволення!

Цікавих спостережень!

 

Ірина СТЕЦЕНКО,
наукова співробітниця Міжнародного науково-навчального центру
інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
авторка технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років

 

Дізнайтеся про що блог

Читайте роздуми щодо теми блогу

 

Немає коментарів:

Дописати коментар