Тематичне планування цілий рік
Усе в світі пов’язано і часто дуже складно досліджуючи певну тему відділити один предмет від іншого. Та чи потрібно це? Адже є інтегровані форми діяльності — заняття, урок, квест, кейс, освітні проекти, дослідження, інтегровані бесіди, дні, тижні… Саме на них зустрічаються різні науки і працюють дружною командою.
Що таке інтегрована діяльність? Це радість здивування. Це захопливі цікавинки, сюрпризи, незвичайні досліди… Така діяльність подобається всім — і дітям, і педагогам!
Щоб
реалізувати ідею щільної інтеграції Дошкільна академія Інституту обдарованої
дитини НАПН України перейшла на тематичне
планування, працюючи як STREAM-центр. Вся робота з дітьми розгортається
навколо провідної теми тижня.
Чому
ми так вирішили? Тематичне планування
дає нам змогу:
· зацікавити
малят певною темою, здивувати їх;
· стимулювати
фантазію, «занурити в тему», включити на повну силу емоції;
· поглибити
знання з різних предметів, показати взаємодію різних наук;
· провести цікаву
багатоденну мандрівку, неспішно розглянути всі властивості й деталі;
· показати
практичне використання отриманих знань, відповісти на всі запитання,
актуалізувати власний досвід дитини;
· продемонструвати
всі цікавинки;
· створити для
малят яскраву картинку, поєднуючи нові й вже давно отримані знання в єдине
ціле, створивши цілісний багатоплановий образ об’єкта;
· вийти за межі
звичайного спостереження, висунути гіпотези, дослідити тему з усіх боків
відповідно віку, показати міжпредметні зв’язки;
· навчити дітей
висловлювати припущення, відстоювати свою думку, брати участь у діалозі;
· сформувати
цілісний багатоплановий образ об’єкта чи явища;
Інтеграцію
необхідно відрізняти від інших типів діяльності, адже можна проводити й
комплексні форми роботи.
Комплексна робота ідейно
простіша: необхідно придумати цікаву тему і навколо неї вже розгортати різну
роботу з малятами, яка пов’язана в ціле тільки темою. Наприклад, житло — розглядаємо
будинки для людей, гніздечка, нірки, вулик, малюємо житло, конструюємо житло…
А от
якщо нас потрібна інтеграція, то ми взаємопов’язуємо
різні види діяльності, різні науки. Завдяки цьому у дітей складається цілісна
системна
картинка (як мозаїка з частинок) — прибери частинку і картинка вже не буде
такою цільною і красивою. Наприклад, будуємо з
малятами гараж для певної машинки — перед конструюванням необхідно виміряти
машинку, щоб вона потім влізла в гараж.
Приклад інтегрованої бесіди-дослідження «Мистецтво і пізнання світу: ПТАШКА-КРИХІТКА» читайте у мене на блозі за посиланням
Детальніше про інтегровану діяльність читайте у статті Катерини Крутій «Інтеґрація в дошкільній освіті як інноваційне явище, або що треба знати про інтеґрацію?»
Таїсія
Грицишина,
старший науковий
співробітник Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних
наук України;
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
дякую.цікаво
ВідповістиВидалитиКомплексна робота, вона бiльш стисла, а iнтегрована бесiда вона проводиться протягом всього дня, тут i гра, i дослiд, i спостереження, i ...
ВідповістиВидалитиСаме так, тут багато міжпредметної інтеграції))) Можна розгортати освітні ситуації, освітні подорожі...
Видалити