субота, 27 жовтня 2018 р.

Зошит «Конструювання з кубиків. Плоскі та об’ємні фігури навколо нас»

Розвиток просторового мислення дітей 4-5 років (перший рік навчання)


Нарешті здійснилося: цей зошит вперше було видано у видавництві «Шкільний світ» ще у 2004 році — тоді він став главою моїх перших книг «Логіки світу». Видати його повноцінно все ніяк не виходило — брак часу, інші пріоритетніші роботи… І ось все зійшлося — саме цей зошит увійшов у річне планування за альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт” для середнього дошкільного віку, може використовуватися і для дітей старшого дошкільного віку, якщо ви тільки розпочали роботу за такою технологією.

І, звичайно, така технологія буде цікавою для вчителів початкової школи — вона добре впишеться у роботу гуртків із STREAM або STEM.



Трохи історії — зошит я написала за численними проханнями вихователів, які хотіли урізноманітнити та осучаснити навчання малят з конструювання. Адже конструктори з кубиками зараз є в усіх дитячих садочках, але робота з ними давно не відповідає сучасним вимогам роботи з дошкільнятами та можливостям дітей, які у останні роки значно зросли.
Тому поміркувавши, я намалювала зошит з конструювання з використанням саме такого найпростішого конструктора, який зараз у деяких садочках припадає пилом на полицях: на зміну йому прийшли кубики ЛЕГО з величезними можливостями, але звісно, далеко не всесильні.




Отже, знайомтеся детальніше! Зошит розраховано на перший рік навчання дітей 4–5 років за курсом “Логіки світу. Конструювання з кубиків”. Відповідає альтернативній програмі формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт” (освітній напрям “Інжиніринґ”), він зацікавить і вихователів, які використовують програму “Дитина в дошкільні роки” (конструювання), і вчителів початкових класів.
Зошит містить завдання, які допомагають формувати уявлення про геометричні фігури на площині та тіла (фігури у 3D-просторі), розвивати просторове та критичне мислення малят.




Зошит адресовано педагогам закладів дошкільної освіти, початкової школи, гувернерам, студентам педагогічних вишів та коледжів, які навчаються за спеціальністю “Дошкільна освіта”, батькам.

Пояснення щодо роботи із зошитом та виконання завдань подано в методичних порадах у зошиті.
Працювати з малятами  допоможуть також поради у цих статтях, які вже добре знають мої постійні читачі:

Для роботи із зошитом потрібно підготувати набір із 20–25 кубиків однакового розміру. Бажано взяти різнокольорові кубики, які мають однаковий колір з усіх боків, щоб під час зображення видів фігур із різних боків (проекцій) не виникло додаткових складнощів.




Дехто скаже «Навіщо такі складності?». Із свого особистого досвіду скажу — складність по силам малятам середнього і старшого дошкільного віку, молодшим школярам.
З іншого боку — кубики можна плідно використовувати тільки у цьому віці! У старшій школі та у вишах виникає багато складнощів саме під час розв’язування задач із стереометрії (геометрія), а розповісти «на пальцях», наочно показати все на кубиках вже немає змоги. Адже у такому віці такий наочний матеріал використовувати вже недоречно, а час минув і повернути його вже неможливо… Поміркуйте про це…

Дякую Катерині Леонідівні Крутій за підтримку! Дякую всім моїм читачам — дитячим садочкам і школам, які впроваджують мої ідеї. Отже, я щасливий науковець, адже я бачу, що всі мої придумки працюють в освіті. Щасти нам усім!



Телефонуйте — (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua

Далі буде…

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко