вівторок, 15 серпня 2017 р.

Чи можуть зошити стати основою заняття?

Використовуємо потенціал зошитів


Ми звикли, що діти розв’язуючи завдання у зошитах здебільшого закріплюють знання, отримують вміння, які потім можуть стати навичками. А педагог чи батьки допомагають малятам, якщо їм складно самостійно виконати завдання, і перевіряють завдання. Тобто найчастіше зошити використовують я пару «задачник + книжка». Але ж зошити можуть набагато більше! (Щоправда автор має потурбуватися про це, створюючи їх.)

Зошити в руках творчих педагогів можуть поглибити знання, зробити їх багатогранними і міцнішими. Кожне завдання може стати основою заняття, захопливої діяльності, освітньої подорожі та інш.

Наведу приклад одного з таких занять, використавши власний зошит «Логіки світу» для розвитку мислення дітей 3–4 років (1-й рік навчання).


Створюємо разом з Переганяйком диво-будиночок

На занятті діти створюють аплікацію, придумують, як зробити малюнок особливим, фантазують. Діти закріплюють знання основних кольорів, геометричних фігур, розв’язують вправи на асоціації, педагог вислуховує аргументи дітей. Часто тут немає єдиного правильного рішення, головне, щоб кожне рішення було обґрунтованим, аргументи логічні, точні та зрозумілі.
Це заняття відповідальне ще й тім, що тут відбувається перше ознайомлення малят із змістом слова «всі».

Матеріали: використовуємо завдання 1 на с. 4 із зошита «Логіки світу», кольорові олівці, кольоровий папір, клей, заготівки для аплікації, щоб закінчити малюнок, або діти розфарбовують і домальовують малюнок.
Педагог готує заготівки для аплікації з запасом: різних кольорів прямокутники для паркану, різні віконечка, промінці для сонечка трикутні та прямокутні, додаткові фігури для дерев, ялинок, елементи для прикрашання будинка тощо. Тоді дітям буде цікаво, малюнки вийдуть у кожного свої, неповторні.

Фізкультхвилинка (проводимо, коли потрібно)
Вільні рухи під музику (див. презентацію): можна влаштувати похід кривим танцем (змійкою).

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
— Привіт! Я — Переганяйко! Ми разом подорожували до моєї казкової країни. Минулого разу я показував тобі незвичайні будиночки.
Асоціативні вправи та логічні висновки
Презентація, слайд 2
Вчора я був в гостях у господаря ось такого дивовижного будинка. Подивись на нього!
• Що незвичайного у цього будиночка?
• Скільки у нього поверхів?
• Якого кольору перший поверх? А що ще буває такого ж кольору?
• На що схожий будиночок?
• Що допомагають нам робити кольорові олівці?
• Чим ще можна малювати? Чим малювати більше подобається тобі?
• Як ви думаєте, що любить робити його господар?
Презентація, слайд 3
Сьогодні ми всі разом спробуємо створити незвичайний будиночок. Тож ми побудемо трішечки добрими чарівниками. Вмикаємо пісню.
Презентація, слайд 4
Подивись, що я тобі приготував. Педагог кладе перед кожною дитиною зошит «Логіки світу» (завдання 1, с. 4).



• Роздивись уважно малюнок. Що намалював Переганяйко?
• А чи все він встиг домалювати? Чому ти так вважаєш?
• Які геометричні фігури є на малюнку?
• Яких геометричних фігур багато? А яких по одній?
• Назви яких геометричних фігур ти знаєш?
• Яких геометричних фігур тут найбільше? Найменше?
• Знайди на малюнку фігури без кутів.
• Знайди на малюнку фігури з кутами. Де кутів найбільше?
• Якого кольору мають бути намальовані предмети?
• Які предмети можуть бути тільки одного кольору? А які можуть бути різного? (Наприклад, крона дерева може бути тільки зеленою, сонечко — жовтим, а от паркан — може бути різнокольоровим і взагалі будь-якого кольору.)
— Допоможімо Переганяйкові домалювати малюнок. З чого розпочнемо?
Далі разом з дітьми вибираємо елемент на малюнку, з яким ми зараз працюємо, обговорюємо з дітьми різні варіанти.
Педагог клікає по вибраному елементі малюнка, він домальовується. Це може бути перевіркою відповіді або зразком для конструювання.
Увага!!!!! Переганяйко має з’явитися останнім!
Педагог викладає перед дітьми заготовки для аплікації. Далі працюємо так: все, що діти хочуть, розфарбовують, а там, де треба багато домальовувати — роблять аплікацію. Спонукайте дітей до пошуку нових ідей, цікавих варіантів, фантазування.

Підсумок
• Чи збільшилася зараз кількість кутів на малюнку? Чому?
• Чи все можна викласти з геометричних фігур з набору (покладіть перед дітьми стандартний наш набір)? Чому?
• Що на малюнку зеленого кольору? Жовтого кольору? Синього кольору?
• Покажіть всі елементи малюнка зеленого кольору? Всі Жовтого кольору? Всі Синього кольору?
• Які ще є кольори на малюнку?
Подивіться, як Переганяйко покрасив паркан? Що цікавого ви помітили?
Роздивіться з дітьми малюнки, покажіть їм які вони яскраві, неповторні, похваліть кожний малюнок, знайдіть у кожної дитини цікаву деталь.

ЗАВАНТАЖТЕ презентацію до заняття за посиланням



Придбати зошити «Логіки світу» для розвитку мислення малят 3-4 років (перший рік навчання) можна у видавництві ЛІПС.
Телефонуйте(0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua

Незабаром вийдуть з друку й зошити для середнього та старшого дошкільного віку.



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар