Напрацювання колег
Приємно, коли мої розробки цікаві іншим, коли педагоги використовують мої напрацювання у своїй роботі, коли мої ідеї підхоплюють педагоги-практики, творчо опрацьовують, вкладають свою фантазію, інтелект, досвід…
Я щаслива людина, тому що таких випадків у моїй роботі трапляється чимало, а для мене, як автора і науковця, головне працювати так, щоб мій досвід, мої ідеї використовували практики не тому, що треба і хтось примусив, а тому, що ідеї близькі їм, вони бачать їх корисність і потрібність.
Сьогодні саме такий випадок: надаю слово Олені КОРОТИНСЬКІЙ, виконавчому директору Центру дошкільної освіти «Школа Майбутнього Першокласника» (shmp.at.ua), м. Київ. Вона розповідає про досвід використання задач технології «Логіки світу» у своїй роботі.
За звичаєм, перед початком перших занять на початку курсу навчання вчителі
запрошують батьків та дітей на пробні заняття, на яких ознайомлюють з
особливостями роботи навчальної групи та організаційних моментів у Центрі
дошкільної освіти, правилами поводження. Нещодавно відкрилась нова група. Треба
провести роботу над помилками, а помилки завжди одні й ті самі.
Обов’язково на таких зустрічах педагогам треба розповісти про книги,
зошити, робоче приладдя майбутнього школяра. Кожного разу з кожною новою групою
знайомство проходить хоч і по-різному, проте є якась усталена одноманітність, усе
проходить якось однаково — вчитель знає як і що говорити, який малюнок на якій
сторінці знаходиться, як реагувати, знає реакцію дітей і їхні можливі запитання…
Так перша зустріч поступово зводиться до одноманітної роботи педагогів. Можна
навіть сказати, що втрачається захопленість дійством і саме звання педагога.
Вся зустріч перетворюється з казкової подорожі у Країну Знань до простої бесіди
про охайність, чемність і толерантність.
Поки на дворі зима, а у душі передсвятковий настрій, керівництвом Центру
було запропоновано педагогічному колективу трішечки урізноманітнити це перше
знайомство.
Перш за все згадалися слова Ірини Стеценко, наукового співробітника
Міжнародного науково-навчального центру ІТтаС НАН України та МОН України,
автора технології «Логіки світу», редактора журналів «Дошкільне виховання»,
«Палітра педагога», «Джміль», «Учитель початкової школи», про її блог з
новинками у навчанні.
Як для вчителя ресурс виявився досить цікавим, проте деякі матеріали з блогу
не підійшли до вікових та організаційних особливостей нашого навчального
закладу — в нас дітки ще малі як для інформатики, але вже завеликі для
елементарних логічних ігор.
Проте те натхнення, яке було після перечитувань майже всієї інформації на блозі
дали про себе знати: на заняттях з логіки використовуються малюнки, уривки
текстів та музика з відео.
На фото фрагмент вступного заняття, бесіда про книгу і як з нею поводитися
старанному учневі.
Дуже цікавим для поповнення педагогічного досвіду виявилась програма курсу розвивальної
технології «Логіки світу» для дітей від 4 до 12 років. Тепер на деяких заняттях
в Центрі дошкільної освіти «Школа Майбутнього Першокасника» використовуються фрагменти
статей, матеріалів та надбань з блогу.
Переглядаючи блог знову і знову кожен раз шукаю матеріали, які можна так чи
інакше використати в навчальному процесі: запропонувати вчителям для демонстрації,
батькам для домашньої роботи з дітьми, для дітей під час відпочинку.
На фото фрагмент комплексного заняття — розповідаємо дітям про фрактали,
разом з батьками робимо сніжинки, які схожі на них та прикрашаємо Центр.
З повагою, Ірина
СТЕЦЕНКО
У статті використано фото Олени КОРОТИНСЬКОЇ, виконавчого директора Центру дошкільної освіти «Школа Майбутнього
Першокласника» (shmp.at.ua), м. Київ.
Немає коментарів:
Дописати коментар