Математика у довкіллі, або Пізнавальна класифікація
От і настало літо — найсмачніша пора року. Можна відпочити і розв’язати смачні задачки, використавши не картинки і справжні смаколики. Тож продовжуємо розмову про класифікацію.
Чому
я приділяю стільки часу саме класифікації? Тому що саме ці завдання допомагають
пізнавати незвідане, відкривати те, чого не помітив, пропустив, не звернув
уваги. Адже класифікуючи ми пильно приглядаємося до об’єктів класифікації —
аналізуємо їх, порівнюємо, шукаємо спільні властивості, критерії порівняння і
знаходимо щось нове. Так було у завданнях про незвичайні
гриби.
Сьогодні
ми класифікуємо звичні об’єкти — фрукти та овочі. Але сподіваюсь і тут на нас
чекають відкриття. Адже для мене головна цінність таких задач в тому, що ми класифікуємо реальні об’єкти довкілля, а не
штучні, які по великому рахунку класифікувати не складно. Тому не завжди
однозначно можна віднести фрукт до певної групи. Тож необхідно розмірковувати,
вирішувати, шукати певні критерії.
Саме
такі завдання часто ставить перед нами і життя. Тож пропоную розв’язувати з
малятами і такі завдання, готуючи їх до розв’язування «дорослих» задач.
Різнобарвні фрукти
У
таких завданнях важливе не тільки розв’язування, а й подальші розмірковування,
співставлення з тим, що бачать і полюбляють діти, що їх цікавить. Це допомагає
зацікавити процесом розв’язування, поглибити знання малят, зробити завдання
цікавішими для них.
• Роздивіться
отримані групи. Які фрукти потрапили в обидві групи? Чому?
•
Яких фруктів ви не побачили тут? У які групи вони могли б потрапити?
• Що
найбільше здивувало?
Шукаємо схожі фрукти та овочі
• А
тепер переходимо до плодів, які вже достигли у нас. Візьміть фрукти та овочі і
об’єднайте в пари.
• Яка
у них спільна властивість? А можливо ви знайшли більше однакових властивостей?
• А
чи можуть фрукти та овочі мати спільну властивість?
• Придивіться
до пар ще раз. Чи знайдете ви спільну властивість у плодів з різних пар?
• Які
плоди не овочі і не фрукти? Як ви думаєте, чому?
Чи схожі овочі та фрукти
• Придивіться
до пар ще раз. Чи знайдете спільну властивість у плодів з різних пар?
• Які
плоди не овочі і не фрукти? Як ви думаєте, чому?
Таємничі пари: фрукти і овочі
Завдання
на закріплення вже отриманих знань, відкриття нових таємниць, здивування — показуємо
малятам розмаїття плодів.
• Які
ще рослини з однією назвою бувають такими різними?
Колекція завдань — класифікуємо фрукти
та овочі
Невеличка збірочка завдань на
класифікацію, яка допомагає помандрувати
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Автор: Ірина Стеценко
Дякую за цікаві завдання!!!
ВідповістиВидалитиДякую! Дуже приємно!
ВидалитиДякую!!!
ВідповістиВидалитиДякую! Дуже приємно!
ВидалитиЩиро дякую! Цікаво, пізнавально та корисно!
ВідповістиВидалитиДякую))) Користуйтеся))
Видалити