Завдання на розвиток мислення та спостережливості
Кожна пора року має свою родзинку, свої неповторні прикмети, свої прикраси. У кожної свої улюблені кольори. Пори року ми по-своєму відчуваємо, чуємо, а іноді й смакуємо.
Показати дошкільнятам зиму-білосніжку в усій красі та різнобарв’ї допоможе книга Катерини Крутій та Ірини Стеценко «Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради. Зима-білосніжка».
До
книги додається DVD-диск
(електронний додаток) — дидактичні
матеріали для творчої роботи з дітьми — інтерактивні презентації,
фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Безкоштовно
завантажити е-матеріали до книги можна за посиланням
Зараз
пропонуємо ще й цікаві вправи для роботи з малятами, створені на платформі LearningApps, яку педагоги всього світу
використовують для роботи з малятами.
Під
час розв’язування завдань діти закріплюють знання про навколишній світ,
ознайомлюються з сучасними технологіями представлення інформації, вчаться
користуватися ними, розвивають мислення, увагу, спостережливість.
Отже,
розв’язуємо завдання по-порядку: вивчаємо
прикмети зими — інтегруємо природознавство, логіку, мистецтво,
інформаційну культуру.
Покажемо
малятам плавність переходу від однієї
пори року до іншої.
Закріплюємо
прикмети осені та зими.
Роздивляємося
навкруги і пригадуємо явища природи, які
зазвичай бувають восени та взимку (два різнопланових завдання допомагають зробити
ускладнення, виховувати уважність та спостережливість).
Сніг
складається з маленьких сніжинок. Кожна з них — справжнє диво. Але побачити
сніжинки в усій красі ми можемо тільки у мікроскоп. Уявімо, що ми роздивляємося сніжинки в мікроскоп і як
справжні науковці класифікуємо їх,
адже знайти однакові вже багато років ніхто не може.
Це
завдання цінне тим, що діти класифікують не штучні об’єкти, а природні, а це
набагато складніше, адже не завжди є однозначна відповідь, побачити спільне та
відмінне не так просто як у штучних об’єктах.
Знайдіть
й інші сніжинки з атласу та класифікуйте їх з малятами.
А
тепер подивимося на зиму з іншої сторони: щоб отримати справжнє задоволення від
зимової краси ми маємо відповідно вдягатися.
Зима
як ніяка пора року щедра на цікаві розваги, навіть є особливі, зимові, види спорту. Тож розберімося у спорядженні для зимових видів спорту.
І
останнє, підсумкове, завдання, яке допомагає дітям порівняти одразу три пори року — осінь, зиму, весну.
Зверніть
увагу, що розв’язуючи завдання малята паралельно відпрацьовують і основні
навички роботи з мишею — наведення вказівника на об’єкт, вибір об’єктів
одинарним клацанням лівої кнопки миші, перетягування об’єктів. Тож ці завдання
можуть стати основою для інтегрованої роботи не тільки з природознавства та
ознайомлення з довкіллям, логіки, інформаційної культури, а ще й інформатики за
діючою програмою для початкової школи.
Усі
описані вище вправи, зібрані разом — колекція
вправ «Зима-білосніжка».
Телефонуйте
— +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38
073-072-74-79
e-mail:
mail@lips.zp.ua
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар