День за днем: події, факти, коментарі…
Ми живемо у столітті надшвидких темпів розвитку у всіх сферах діяльності
людини, несподіваних відкриттів, розвою науки і технологій. Вивчити, як раніше,
все наперед у школі та вишах неможливо: адже часто ми тільки встигаємо
призвичаїтися до новинки, а вона вже не новинка і потрібно вчитися новому, і
так все життя вчитися, вчитися, вчитися і зупинитися неможна.
Тож сьогодні ми маємо самонавчатися, саморозвиватися, самоорганізовуватися:
ми самі собі й вчителя, й організатори своєї діяльності (в тому числі і
навчальної), й web-дизайнери, системні адміністратори, критики…
Як все встигнути? Як не розгубитися в океані новинок? Педагогам допоможуть
літні школи. Це цікава і ефективна форма навчання, коли можна побачити панораму
новинок з усієї країни, поспілкуватися з колегами, побачити свою працю
по-новому.
У червні і у мене з’явилася можливість стати викладачем у такій школі, на
два дні поринути ніби у інший вимір, побачити свою технологію «Логіки світу»
очами інших, зрозуміти як зробити так, щоб моя наукова робота допомагала
педагогам у роботі з дітьми, намалювати свою перспективу розвитку.
Я мала можливість почути як технологія «Логіки світу» впроваджується у
дитячих садках, чого не вистачає, що зручно педагогам, а що — ні, почути що
вони очікують від мене. І, звичайно, у педагогів була можливість почути
авторський погляд, отримати відповіді на свої запитання, з’ясувати незрозумілі
моменти. Я розповіла про власні нові розробки, накреслила перспективу розвитку технології «Логіки світу».
Вперше я спробувала поєднати мистецтво і математику, показати як відкриті
запитання можна використовувати у бесідах з дітьми, звернути увагу на
неочікувані моменти у стандартних темах. Дещо Ви вже мали змогу прочитати у
моїх публікаціях — Мистецтво
розв’язування задач, Вдивляємося
у картину, Почути
намальовані звуки, Фантазії
з Країни Дитинства, Дітям про
комп’ютер на ін., решта — у наступних статях блогу.
А зараз коротко про те, як відбувалися заняття у літній школі, із
інформації, переданої мені організаторами школи.
10–14 червня 2013 року у м. Бердянську Запорізької
області відбувся
Всеукраїнський проблемний семінар «Інноваційні технології
в сучасній дошкільній освіті» (за формою проведення — «Літня школа для
дорослих»)
Семінар підготовлений і проведений кафедрою дошкільної освіти Запорізького
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (завідувач
кафедри Л. В. Батліна, канд. пед. наук, доцент) спільно з сектором
дошкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН
України, лабораторією психології дошкільника Інституту психології
імені Г. С. Костюка НАПН України та кафедрою дошкільної освіти
Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти Бердянського державного
педагогічного університету, на базі якого і проводили семінар.
У семінарі взяли участь методисти обласних інститутів
післядипломної педагогічної освіти, районних (міських) відділів (управлінь)
освіти, вихователі-методисти та завідувачі дошкільних навчальних закладів з 18
областей та 32 міст України (всього 70 осіб).
Упродовж тижня освітяни дошкільної галузі освіти обговорювали актуальні питання
та були ознайомлені:
- з науково-теоретичними концепціями науковців щодо здійснення інноваційної діяльності та втілення інноваційних технологій в освітній процес ДНЗ (лекції К. О. Баханова, А. А. Зрожевської, С. О. Ладивір, К. В. Карасьової, Л. І. Соловйової, О. І. Сібіль, О. М. Байєр; виступи Л. В. Батліної, Т. П. Носачової);
- з особистісно орієнтованими, здоров’язбережувальними, художньо-естетичними, управлінськими та іншими інноваційними технологіями в сучасній дошкільній освіті (проведення майстер-класів: Н. В. Омельяненко, Л. І. Ільченко, В. О. Третяк, Л. І. Зайцева, І. Б. Стеценко, О. П. Аксьонова, З. П. Дорошенко, Л. В. Макаренко, О. В. Мартиненко, Л. М. Шульга);
- з матеріалами та презентаціями освітніх проектів, кращим перспективним педагогічним досвідом щодо реалізації інноваційних технологій в умовах ДНЗ Запорізької області (виступ Т. Г. Афанасенко, вихователя-методиста, і Л. М. Гумовської, практичного психолога, ДНЗ № 14 м. Енергодар; матеріали ДНЗ № 42 м. Запоріжжя; НВК № 9 м. Енергодар; виставка освітніх проектів ДНЗ № 182 та № 189 м. Запоріжжя, ДНЗ № 38 м. Мелітополь, ДНЗ № 5 м. Вільнянськ).
На підсумковому засіданні круглого столу відбулася дискусія щодо проблем у
визначенні «термінологічного поля» понять «інновації», «інноваційні
технології». Досвідом щодо впровадження інноваційних технологій в практику
роботи поділилися колеги з дошкільних навчальних закладів м. Дніпродзержинськ,
Херсонської та Сумської області.
Учасники школи тепло дякували організаторам за проведений семінар у
невимушеній і дружній атмосфері. Усі присутні отримали сертифікати, що засвідчили участь у семінарі та
підвищення фахової майстерності. Вдячна організаторам за запрошення, віру в мене, ентузіазм, співпрацю, нестандартні
підходи. Дякую всім слухачам школи за доброзичливість, небайдужість, поради, відданість
роботі! До нових зустрічей!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального
центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар