Що таке інтегровані завдання
Часто
бачу, що у багатьох випадках педагоги йдуть шляхом тематичної інтеграції —
об’єднують завдання одною тематикою. Якщо вибрати цікаву дітям тему і вдумливо
підійти до створення заняття чи уроку, то вийде захопливо. Але ж тематична
інтеграція — найлегша і гарно мотивує, зацікавлює дітей. Але ж більше нічого не
дає. І для мене родзинка інтегрованої роботи саме у міжпредметній інтеграції, мета якої показати взаємодію різних наук.
Інтеграція
— це ущільнення завдань, які розв’язують діти, підвищення їх багатогранності,
поєднання в одному завданні якомога більше, а не просто нагромадження різних
форм роботи з дітьми, пов’язуючи їх тематично.
Покажу
на простому прикладі щойно придуманого завдання.
Чи знаєш ти, що з’єднують лінії? Чому
Переганяйко вирішив, що лінії та
об’єкти, які вони з’єднують, схожі?
•
Які об’єкти ти бачиш на малюнку?
• У
які групи їх можна об’єднати?
•
Яка лінія найдовша та найкоротша?
• Які
літери можна додати до малюнка?
•
Які слова можна скласти з цих літер? Чи легко це зробити? Чому?
•
Які літери можна написати не відриваючи олівця від паперу і не проводячи по
одні лінії двічі? Спробуй це зробити у зошиті.
Це
не тематичне завдання, а от тепер скажіть на уроці з якого предмета його можна
використати. Правда складно відповісти? Тут математика та українська мова, а ще
асоціації, логіка… Перелік кожний продовжить сам.
Виходить
в одному завданні одразу всього багато. Можна додавати власні завдання —
наприклад, додати власні літери, розширити перелік літер так, щоб скласти більше
слів, придумати місто літер та історію про їхнє життя-буття — довго обговорювати
завдання, придумувати власні схожі.
Ось
таку інтегровану роботу я ціную найбільше.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар