Блоково-тематичне планування освітньої діяльності з дітьми за альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт”
Ура! Ми це зробили! Хоч і з запізненням (але не ми винні у цьому). Але перший квартал для всіх груп дошкільників вже починають читати у дитячих садочках. Вже третя книга з річного планування надрукована у видавництві ЛІПС — річне планування на 1 квартал для старшого дошкільного віку. Тож можна повноцінно розгортати нову діяльність у новому навчальному році з новим плануванням вже іншої якості, вже іншої деталізації, вже з усіма необхідними матеріалами для роботи з малятами — е-матеріали можна безкоштовно завантажити на сайті ЛІПСа.
Крутій К. Л., Стеценко І. Б.
Блоково-тематичне планування освітньої діяльності з дітьми старшого дошкільного
віку за альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в
дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт” на перший квартал. — Запоріжжя
: ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2018. – 172 с.
Ознайомтеся з чудовим досвідом
роботи за блоково-тематичним плануванням Інни
Леонідівни Андрієнкової, вихователя-методиста закладу дошкільної освіти
(ясла – садок) № 545, м. Києва:
Для
мене це особлива робота: я довго придумувала як зробити цікаво і доступно для
педагогів і малят, добирала музику, картини, придумувала яскраву незвичну
роботу з дітьми, робила презентації… Нарешті підсумок майже річної роботи вже
бачать педагоги.
У
плані передбачено зміст освітньої діяльності, запропоновано різноманітні форми
як спеціально організованої, так і повсякденної діяльності. План дає можливість
реалізувати завдання альтернативної програми, яку є сенс використовувати як
парціальну до будь-якої комплексної освітньої програми.
У старшому
віці робота стала ще багатограннішою, складнішою, тому й форми роботи розписані
детальніше, ніж у молодшому віці.
Особливості планування:
•
побудовано за напрямами STREAM;
• охоплює всю роботу за програмою “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт”, а також підходить і до комплексної програми «Дитина
в дошкільні роки» (якщо брати певні освітні напрями), тож планування може
використовувати широкий загал педагогів дошкільної освіти;
•
планування забезпечено й іншими посібниками
(зошитами, дидактичними іграми тощо), які допоможуть підвищити якість та
ефективність роботи з дітьми;
•
дібрано е-матеріали для роботи з
малятами — інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні
аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо;
•
всі е-матеріали можна безкоштовно
завантажити з сайту видавництва ЛІПС за посиланням.
Електронні
матеріали згруповано за темами і напрямами роботи, назви додаткових матеріалів
відповідають назвам у плануванні.
Таке
планування повністю відповідає вимогам Нової української школи, тому буде
цікавим й вчителям молодших класів (особливо
напрям «Мистецтво», адже бесіди за картинами та музикою можна брати і під
будь-які теми 1–4 класів). Таке ознайомлення стає особливо важливим для забезпечення
наступності дитячий садок — школа.
На
семінарах педагоги дошкільної освіти запитують як краще планувати роботу з
дітьми в цілому, щоб якнайповніше використати переваги такого планування.
Відповідаю на ці запитання.
Якщо
дитячий садок працює за комплексною програмою «Дитина
в дошкільні роки», то педагогам пощастило:
• напрям «Математика» за вимогами
програми майже повністю збігається з освітньою лінією «Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі» — у STREAM-освіті розширено подається «Логіка»
та інтеграція з іншими напрямами діяльності дає змогу використати принципово
інші підходи;
• напрям «Природничі науки» також майже збігається за вимогами
програми з освітньою лінією «Дитина у природному довкіллі», але у STREAM-освіті
використовуються принципово інші підходи до навчання дітей;
• у напрямі «Технології» повністю подається
«Інформаційна культура», яка входить до варіативної частини програми «Дитина в
дошкільні роки»;
• суттєво розширені напрями «Мистецтво», «Читання
та письмо» (включено обговорення коміксів, обговорення мультфільмів тощо), «Інжинірінг»,
тож ці напрями можуть доповнити комплексну програму у гуртковій роботі.
Якщо
у садочку використовується інша комплексна програма, то всі напрями STREAM-освіти
допоможуть урізноманітнити її та розширити.
Планування
STREAM побудовано за модульним принципом,
тож можна використовувати у гуртковій роботі або певний напрям STREAM-освіти (тут
потрібно уважно відслідкувати всі взаємозв’язки з іншими напрямами STREAM), або
освітні ситуації, які найбільше зацікавили, і таким чином розпочати
впровадження нових форм роботи з дітьми.
Щасти!
Телефонуйте — (0612)
68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38
073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua
Зараз ми завершили роботу над плануванням, тож Ви можете отримати одразу всі потрібні для закладу частини.
Зараз ми завершили роботу над плануванням, тож Ви можете отримати одразу всі потрібні для закладу частини.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Дякуємо, шановна пані ІРИНО, вже придбали і користуємось!!!
ВідповістиВидалитиКласно! Дякую!
Видалити