вівторок, 28 серпня 2018 р.

Як збирати рюкзак у школу

Наші помічники — МУЛЬТИКИ: 1-й тиждень «Я — школяр/школярка»


Хто ж з малят не любить мультфільми? Пригадуєте одну з мрій свого дитинства «От якби мультики можна було дивитися на уроках!!!». А дійсно, чому б і ні: уявимо урок, на якому мультфільми педагог використовує з чіткою дидактичною метою. На такому уроці інтерес виростає немов з нічого, а мотивація знаходиться сама собою. Пробувала використовувати мультфільми для дошкільнят і бачила все це на власні очі. Про такий досвід я розповідала у статті «Як мультики допомагають розповісти про все на світі».


Звичайно, педагогу потрібно добряче попрацювати:
• знайти мультфільми чітко під тематику заняття/уроку, тижня чи дня;
• вбудувати їх у траєкторію діяльності з дітьми проблемними запитаннями;
• продовжити думку мультфільму іншими запитаннями та завданнями, інакше мультфільм «повисне» у повітрі і перетвориться на звичайнісіньку розвагу.
Здається складно? Але ж це варто того: недарма у е-матеріалах всіх книг з циклу «Пори року» є добірка мультфільмів, а бесіди за ними включені у методику роботи з малятами.




Сьогодні хочеться зробити подарунок вчителям молодших класів (особливо першокласників) — подарувати їхнім маленьким учням та ученицям мультфільм про те, як варто збирати шкільний ранець, і, головне, наочно показати чому потрібно діяти саме так, а не інакше.
Про свої секрети розповідають фіксикі — у них не аби який досвід — адже вже багато поколінь фіксиків збирають рюкзачки-допомагатори.




Мультфільм «Рюкзак» (з циклу про фіксиків)



А тепер роздивимося з малятами власні рюкзачки.
• Скільки відділень у твоєму ранці? Чи всі вони однакові? Чому?
• Навіщо у ранці стільки відділень?
• Чи в усіх ранцях однакові відділення?
• Які у ранці є зручні саме для шкільного приладдя пристосування?
• Як ти складаєш ранець?
• Які речі у яке відділення зручно складати? Чому?
• Чому відділення різні за величиною?
• Як ми визначаємо куди яку річ класти краще? Чи в усіх це має бути однаково? Чому?
• Як скласти ранець так, щоб речі можна було швидко знайти?
Змагання “Хто краще складає речі у ранець?” — хто з дітей у ранці знайде швидше певну річ.



• Чи можна назвати ранець допомагатором школяра? Поясни свою думку.
• Чи є в класі два однакових рюкзачки? Як їх відрізнити?
• Як ми робимо рюкзачки та й інші речі індивідуальними, саме нашими, такими, що ніколи не переплутаємо з іншими такими самими?
• Запропонуйте малятам придумати назви-імена своїм рюкзакам, підкресливши тим самим їх особливість.




Посміхнулися? Уявили урок? А тепер варто поміркувати як все це втілити у своєму класі. Гарного початку навчального року!



Хочете мати ще більше класних матеріалів до початку навчального року? Завітайте на сайт svitdovkola.org підручника «Я досліджую світ» видавництва «Світич»: ми вже все підготували до початку навчального року!
Повний текст першої частини підручника «Я досліджую світ»
Електронний підручник (наводимо аркуші 1-го тижня) з вбудованими методичними підказками для педагога та захопливими завданнями для малят. Таким чином згрупований матеріал педагог може використати як конструктор і побудувати інтегровану роботу з дітьми.

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар