Наші помічники — МУЛЬТИКИ: 1-й тиждень «Я — школяр/школярка»
Хто ж з малят не любить мультфільми? Пригадуєте одну з мрій свого дитинства «От якби мультики можна було дивитися на уроках!!!». А дійсно, чому б і ні: уявимо урок, на якому мультфільми педагог використовує з чіткою дидактичною метою. На такому уроці інтерес виростає немов з нічого, а мотивація знаходиться сама собою. Пробувала використовувати мультфільми для дошкільнят і бачила все це на власні очі. Про такий досвід я розповідала у статті «Як мультики допомагають розповісти про все на світі».
Звичайно,
педагогу потрібно добряче попрацювати:
•
знайти мультфільми чітко під тематику заняття/уроку, тижня чи дня;
•
вбудувати їх у траєкторію діяльності з дітьми проблемними запитаннями;
•
продовжити думку мультфільму іншими запитаннями та завданнями, інакше
мультфільм «повисне» у повітрі і перетвориться на звичайнісіньку розвагу.
Здається
складно? Але ж це варто того: недарма у е-матеріалах всіх книг з циклу «Пори
року» є добірка мультфільмів, а бесіди за ними включені у методику роботи з
малятами.
Сьогодні
хочеться зробити подарунок вчителям молодших класів (особливо першокласників) —
подарувати їхнім маленьким учням та ученицям мультфільм про те, як варто
збирати шкільний ранець, і, головне, наочно показати чому потрібно діяти саме
так, а не інакше.
Про
свої секрети розповідають фіксикі — у них не аби який досвід — адже вже багато
поколінь фіксиків збирають рюкзачки-допомагатори.
Мультфільм «Рюкзак» (з циклу про
фіксиків)
А
тепер роздивимося з малятами власні рюкзачки.
• Скільки
відділень у твоєму ранці? Чи всі вони однакові? Чому?
• Навіщо
у ранці стільки відділень?
• Чи
в усіх ранцях однакові відділення?
• Які
у ранці є зручні саме для шкільного приладдя пристосування?
• Як
ти складаєш ранець?
• Які
речі у яке відділення зручно складати? Чому?
• Чому
відділення різні за величиною?
• Як
ми визначаємо куди яку річ класти краще? Чи в усіх це має бути однаково? Чому?
• Як
скласти ранець так, щоб речі можна було швидко знайти?
• Чи
можна назвати ранець допомагатором школяра? Поясни свою думку.
• Чи
є в класі два однакових рюкзачки? Як їх відрізнити?
• Як
ми робимо рюкзачки та й інші речі індивідуальними, саме нашими, такими, що
ніколи не переплутаємо з іншими такими самими?
Посміхнулися?
Уявили урок? А тепер варто поміркувати як все це втілити у своєму класі.
Гарного початку навчального року!
Хочете
мати ще більше класних матеріалів до початку навчального року? Завітайте на
сайт svitdovkola.org підручника «Я досліджую світ» видавництва «Світич»: ми вже все підготували
до початку навчального року!
• Повний текст першої
частини підручника «Я досліджую світ»
• Електронний підручник (наводимо аркуші 1-го тижня) з вбудованими методичними підказками для
педагога та захопливими завданнями для малят. Таким чином згрупований матеріал
педагог може використати як конструктор і побудувати інтегровану роботу з
дітьми.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Автор: Ірина Стеценко
Немає коментарів:
Дописати коментар