неділя, 13 травня 2018 р.

Інтегрована освіта: ЛІТО-ГРАЙЛИК

Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради





У видавництві ЛІПС вийшла книга, яка поєднує теорію та практику, планування та методичні рекомендації. Це моя вже друга спроба зробити книгу для дітей одразу всіх груп дитячого садочка — від раннього віку до старшої групи. Це моя третя книга з Катериною Леонідівною Крутій. Це моя вже друга книга з планування у STREAM-освіті.

Тепер детальніше. У книзі такі розділи:
· Освітня подорож дітей дошкільного віку — це педагогічна технологія (К. Крутій, І. Стеценко)
· Організація безпечних умов життєдіяльності дошкільників у процесі туристсько-краєзнавчої роботи (Т. Грицишина)
· Блоково-тематичне планування. Літо-грайлик (І. Стеценко, Т. Грицишина).
·  Методична скарбничка до блоково-тематичного планування. Літо-грайлик (І. Стеценко).




У посібнику подано планування освітньої діяльності з дітьми за всіма віковими групами, яке відповідає змісту, структурі та концептуально-методичним підходам комплексноїосвітньої програми “Дитина в дошкільні роки” (2015 р.) та альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт.
Пропонований авторами інтеґрований підхід до реалізації STREAM-освіти дошкільників суттєво відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти і не має європейських аналогів.
Літо — третя наскрізна тема, яка три місяці проходить червоною стрічкою через всю роботу з малятами.

Матеріали адресовано педагогам закладів дошкільної освіти, вихователям, які працюють у Центрах розвитку дитини, закладах інтернатного типу тощо; вчи-телям початкових класів, студентам педагогічних університетів та коледжів, які навчаються за напрямом “Дошкільна освіта”; батькам.

Чим для мене особлива ця книга?

У ній втілено мій досвід моєї роботи у Дошкільній академії Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія Іванівна Грицишина, старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України). Саме там я вперше спробувала втілити на практиці роботу з дітьми різних вікових груп, поєднавши різні предмети в одній темі.
Таким чином у книзі Ви знайдете і практичне використання дітьми здобутих знань, і міжпредметні зв’язки, і втілення діяльнісного підходу, й інтеграцію, дослідницьку діяльність малят, роботу з дітьми за всіма компонентами STREAM.
У плануванні я спробувала поєднати фізику та лірику: є природничі науки, математика, конструювання, інформаційні технології та музика, живопис, танець, художня література, образотворча діяльність. Десь вийшли майже невидимі переходи між різними науками, між різними діяльностями дітей, а десь переходи стають рельєфнішими.
У цій книзі кілька моїх інтерактивних пізнавальних казок «Їжачки та золоті росинки», «Пригоди родини їжачків: їжачки на ставку», «Пригоди родини ведмедиків: як ведмедики подарунок отримали». Я уявила себе на місці вихователя дитячого садочка і вбудувала казки у інтегровану роботу з малятами.
Саме у цю книгу увійшла одна з моїх улюблених освітніх ситуацій про веселку «Кольоровий місточок у небі» і метеликів «Раптом квітка полетіла». Нарешті я повністю опублікувала свою бесіду за симфонічними ескізами “Море” Клода Дебюссі «Музика у фарбах» (прем’єра бесіди була ще у 2014 р. у журналі «Джміль»Музичне море (2014, № 3) — тоді у журнал увійшло менше половини).
У книзі «Літо-грайлик» я вирішила підвести своєрідний підсумок циклу і опублікувала інтегровану бесіду за чудовими сюрреалістичними картинами Яцека Єрки. Сподіваюсь, вони стануть приємним усміхненим сюрпризом для педагогів та дітлахів.
І ще багато всього цікавого…



Це моя третя книга, до якої додаються е-матеріали — дидактичні матеріали, згруповані за такими тематичними блоками:
1) Ознайомлення з довкіллям.
2) Досліди.
3) Конструювання.
4) Мистецтво.
5) Музика.
6) Живопис.
7) Образотворча діяльність.
8) Художня література + розвиток мислення і мовлення.
Дидактичні матеріали для творчої роботи з дітьми містять: інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Це моя третя книга, де я використовую свої е-наробки у журналі «Джміль»інтерактивні пізнавальні презентації для роботи малятами. Тож виходить, що сама свої ідеї втілюю у безпосередню роботу з дітьми!

Дякую Катерині Леонідівні та Таїсії Іванівні за дружню підтримку та співпрацю! Дякую всім моїм читачам за довір’я! Класно, що ми разом створили таку книгу!




Сподіваюсь, що Літо-грайлик сподобається моїм читачам, допоможе наповнити роботу з дітьми новими ідеями, ростити майбутніх інженерів гармонійно розвиненими особистостями.

Телефонуйте — (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua

Далі буде…




науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар