Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради
У видавництві ЛІПС вийшла книга, яка поєднує
теорію та практику, планування та методичні рекомендації. Це моя вже друга
спроба зробити книгу для дітей одразу всіх груп дитячого садочка — від раннього
віку до старшої групи. Це моя третя книга з Катериною Леонідівною Крутій. Це
моя вже друга книга з планування у STREAM-освіті.
Тепер
детальніше. У книзі такі розділи:
· Освітня подорож дітей дошкільного віку —
це педагогічна технологія (К. Крутій,
І. Стеценко)
· Організація безпечних умов життєдіяльності
дошкільників у процесі туристсько-краєзнавчої роботи (Т. Грицишина)
· Блоково-тематичне планування. Літо-грайлик
(І. Стеценко, Т. Грицишина).
У
посібнику подано планування освітньої діяльності з дітьми за всіма віковими
групами, яке відповідає змісту, структурі та концептуально-методичним підходам комплексноїосвітньої програми “Дитина в дошкільні роки” (2015 р.) та альтернативної програми формування культури
інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта,
або Стежинки у Всесвіт”.
Пропонований
авторами інтеґрований підхід до реалізації STREAM-освіти дошкільників суттєво
відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі
змісту освіти і не має європейських аналогів.
Літо
— третя наскрізна тема, яка три місяці проходить червоною стрічкою через всю
роботу з малятами.
Матеріали адресовано педагогам закладів
дошкільної освіти, вихователям, які працюють у Центрах розвитку дитини,
закладах інтернатного типу тощо; вчи-телям початкових класів, студентам
педагогічних університетів та коледжів, які навчаються за напрямом “Дошкільна
освіта”; батькам.
Чим для мене особлива ця книга?
У
ній втілено мій досвід моєї роботи у Дошкільній
академії Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія
Іванівна Грицишина, старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини
НАПН України). Саме там я вперше спробувала втілити на практиці роботу з дітьми
різних вікових груп, поєднавши різні предмети в одній темі.
Таким
чином у книзі Ви знайдете і
практичне використання дітьми здобутих знань, і міжпредметні зв’язки, і
втілення діяльнісного підходу, й інтеграцію, дослідницьку діяльність малят,
роботу з дітьми за всіма компонентами STREAM.
У
плануванні я спробувала поєднати фізику
та лірику: є природничі науки, математика, конструювання, інформаційні
технології та музика, живопис, танець, художня література, образотворча
діяльність. Десь вийшли майже невидимі переходи між різними науками, між
різними діяльностями дітей, а десь переходи стають рельєфнішими.
У
цій книзі кілька моїх інтерактивних пізнавальних
казок «Їжачки та золоті росинки», «Пригоди родини їжачків: їжачки на ставку»,
«Пригоди родини ведмедиків: як ведмедики подарунок отримали». Я уявила себе на
місці вихователя дитячого садочка і вбудувала казки у інтегровану роботу з
малятами.
Саме
у цю книгу увійшла одна з моїх улюблених освітніх
ситуацій про веселку «Кольоровий місточок у небі» і метеликів «Раптом квітка полетіла».
Нарешті я повністю опублікувала свою бесіду
за симфонічними ескізами “Море” Клода Дебюссі «Музика у фарбах» (прем’єра
бесіди була ще у 2014 р. у журналі «Джміль» —
Музичне море (2014, № 3) — тоді у журнал увійшло
менше половини).
У
книзі «Літо-грайлик»
я вирішила підвести своєрідний підсумок циклу і опублікувала інтегровану бесіду
за чудовими сюрреалістичними картинами Яцека
Єрки. Сподіваюсь, вони стануть приємним усміхненим сюрпризом для педагогів
та дітлахів.
Це
моя третя книга, до якої додаються е-матеріали — дидактичні матеріали, згруповані за такими тематичними
блоками:
1)
Ознайомлення з довкіллям.
2)
Досліди.
3) Конструювання.
4) Мистецтво.
5)
Музика.
6)
Живопис.
7) Образотворча
діяльність.
8)
Художня література + розвиток мислення і мовлення.
Дидактичні
матеріали для творчої роботи з дітьми містять: інтерактивні презентації,
фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Це
моя третя книга, де я використовую свої е-наробки у журналі «Джміль» — інтерактивні пізнавальні
презентації для роботи малятами. Тож виходить, що сама свої ідеї втілюю
у безпосередню роботу з дітьми!
Дякую Катерині Леонідівні та Таїсії Іванівні за дружню підтримку та співпрацю! Дякую всім моїм читачам за довір’я! Класно, що ми разом створили таку книгу!
Сподіваюсь,
що Літо-грайлик
сподобається моїм читачам, допоможе наповнити роботу з дітьми новими
ідеями, ростити майбутніх інженерів гармонійно розвиненими особистостями.
Телефонуйте
— (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38
073-072-74-79
e-mail:
mail@lips.zp.ua
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар