Моя участь в школі медіаосвіти на Кінбурні професора Ганни Онкович
Я народилась у родині науковців, тому з цією нелегкою працею знайома з дитинства. Якось ще в школі почула висловлювання, що найважча робота у науковців: цілодобова, без вихідних і відпусток…
Тоді я її не зрозуміла, тільки уважно спостерігала як тато завжди мав папірець під рукою (думка в будь-який час може прийти, тож треба занотувати, щоб не загубити), іноді тато дивився футбол або цікавий фільм, а потім «відключався» і починав стрімко писати формули, а мама часто придумує щось нове уві сні — вранці встала і рішення проблеми готове. А зараз папірець під рукою у мене є завжди, а найскладніші задачі розв’язуються уві сні немов самі собою…
Тож поєднання відпустки і цікавого наукового спілкування, мені подобається! Із задоволенням знову приїхала до Ганни Володимирівни у її літню школу на Кінбурні. Отже, в путь!
Рідна
моя Україна, яка ж ти красива! Не втомлююся захоплюватися красою різних
куточків України, щоразу відкриваю її по-новому, бачу щось нове і дивовижне.
От я
знову на Кінбурнській косі. Саме тут з’єднують свої води могутній Дніпро і таке
домашнє звичне і дивовижне Чорне море.
Пригадую
пісню альпіністів Юрія Візбора зі словами «Туда не довезет ни лифт, ни
вертолет…»
Звичайно,
зараз вже ніхто на Кінбурн пішки не ходить: їздять всюдиходи, на які
пересідають з автобусу «Миколаїв — Геройське». Напевно, село так назвали тому,
що далі їдуть геройські люди: саме у Геройському закінчується асфальт і
починається ось така дорога…. (це якщо її взагалі так можна назвати)…
Як у
калейдоскопі змінюється пейзаж — ліс, степ, лісостеп, береги Дніпра, щось
пустелеподібне… Ми поступово наближаємося до моря! Вже відчувається його запах,
але насправді до моря ще далеченько.
У
важкодоступності є і свій привілей: мало людей на пляжах, вранці можна стати
слухачем у театрі Природи і почути дивовижний хор пташок, але всі розуміють, що
постійно жити на Кінбурні дуже складно.
Що таке Кінбурн?
Це
казкова природа, де є місця, до яких людина майже не торкалася.
Це
можливість із давно звичного міста потрапити у паралельну реальність, де ніхто
насправді не може відчувати себе царем природи, де потрібно уважно дивитися під
ноги, на дерева, де потрібно вести себе як чемний гість, вчитися жити у злагоді
з природою.
А
для мене Кінбурн це ще й приємне спілкування з Ганною Володимирівною Онкович,
яка вже другий рік поспіль запрошує мене у свою літню
школу, та з її допитливими онучками, з вченими та з педагогами Покровської
школи.
Тільки-но
вийшла з всюдиходу, а мене вже гостинно зустрічають — найперше дітлахи (вони
першими почули мій приїзд і перегнали всіх), а потім й дорослі.
Настя
одразу після перших привітань цікавиться чи випадково не забула я комп’ютер і
чи будемо ми робити презентацію.
Минулого
року на мою першу школу
на Кінбурні я привезла комп’ютер зі своїми розробками занять. Приємно, що
першими моїми дуже прискіпливими поціновучами і усміхненими слухачами були
малята. Настя сама визвалася бути моєю помічницею, сама вибрала заняття, сама
розібралася як показувати інтерактивні презентації, а потім допомагала
презентувати. Відтоді Настя моя найперша помічниця у всіх презентаціях, а ще
вона завжди сама добирає заняття, які ми показуємо.
Я
пишаюся тим, що мої заняття подобаються малятам! Це моя нобелівська премія і
найбільше визнання як вченого! Цього року я вирішила розширити презентацію, а
відтак і участь малят: коли у заняттях я використовувала пісні та танцювальні
фізкультхвилинки, ми всі разом танцювали. Вийшло весело! Дякую всім помічникам — Аліні, Устині, Соломії та Насті! Далі
буде….
Ще
був класний відпочинок і зацікавлені діалоги.
Запам’яталася
зустріч з директором Покровської школи пані Оленою. Спілкуюся з нею вже вдруге
і не перестаю захоплюватися її мужністю та мудрістю. Пані Олена встигає все —
вона і вчитель молодших класів, і директор, і працює з батьками своїх
вихованців…
А ще
у неї тверда позиція — «У нас на Кінбурні має бути своя школа! Діти мають
отримувати належну освіту!». Цю позицію вона послідовно відстоює в усіх
інстанціях, в прямому смислі бореться за школу, а в нашій державі це поки-що
так складно.
Адже
чиновникам дуже важко повірити, що не в горах можуть бути такі важкодоступні
місця. От якби вони хоч раз туди поїхали як їздять звичайні люди — спочатку
плацкартний вагон (прибуття 7.00), потім маршруткою до автовокзалу, очікування
до 9.30, переїзд автобусом до Геройського, всюдихід — тоді мабуть більше б
зрозуміли…
Мені
дуже приємно, що у Покровській школі (а це одна з найстаріших шкіл України — їй
більше 130 років) використовуються мої розробки. Цього разу я привезла
тематичне планування, зроблене за принципами інтегрованого підходу у повному
смислі цього слова. Дуже радію, що діти і у віддалених місцях можуть отримувати
сучасну освіту (хоч проблем звісно вистачає).
Відпустка
закінчилася… але залишилися добрі спогади.
Дякую
Ганні Володимирівні за запрошення! А у Кінбурнській
школі я тепер учасник он-лайн.
До
зустрічі, Кінбурн! Далі буде...
P.S. Суперновина наостанок: відтепер про школу на Кінбурні можна прочитати і в українській
Вікіпедії! Вітаю!!!!!!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар