Фізика та лірика поряд
Фотограф
Ронні Тертнес (Ronny Tertnes) створює скульптури з … води, диму,
світла і силою власно фантазії й терпінням.
Високошвидкісна
зйомка допомогла майстру вловити дивовивжні миті під час падіння крапель води,
які й створили незвичайні композиції, а дим і світло тільки допомогли нам
побачити диво і зробити його ще дивовижнішим.
Дивіться
і насолоджуйтеся!
Надивилися?
А тепер можна провести з дітьми цікаві досліди.
Запропонуйте дітям кидати у мисочку з
водою різні предмети — великі і маленькі, важкі та легенькі, різної форми, з різної
висоти тощо.
• Чи
однакові брижі будуть?
• Чим
відрізняються брижі?
• Коли
вони будуть найбільшими, а коли найменшими?
• У
чому буде різниця?
• Чи
можна кинути предмет у воду так, щоб бриж не було зовсім? Ну майже не було?
•
Від чого залежить кількість бриж?
• А
як брижі виглядають? Що цікавого ви помітили з дітьми?
• А
що відбувається з предметом під водою? (Це можна помітити, якщо
експериментувати, кидаючи предмет у прозору посудину.)
• Чи
можна захопитися розгляданням бриж? Чому? Чим брижі цікаві?
• А
якщо поглянути на брижі через збільшуване скло?
• А
якщо крапати крапельки у воду?
Пригадайте,
як дощові краплі крапають в калюжі.
• Що
цікавого відбувається у мить, коли краплі зустрічаються з водою? Чому цей момент
побачити складно?
• Чи
завжди ми можемо вловити всі деталі такого процесу?
Звісно,
все відбувається дуже швидко, тому нам хочеться уповільнити події, щоб розгледіти
все в усіх деталях. Це нам допомагає зробити прискорена зйомка — використовується
для отримання ефекту уповільненого руху при демонстрації фільму зі стандартною
частотою кадрів, а також в наукових цілях. Подивіться, яка краса виходить.
Ну
чим не живі скульптури з води?
Звичайно,
можна запропонувати дітям попрацювати командою — один крапає крапельку чи кидає
предмет у воду, другий — тримає лупу, третій — фотографує чи знімає відео. Що
вийде? Звичайно, такої краси як у фотографів зі спеціальною камерою не вийде,
зате скільки захопливих спостережень і задоволення!
Цікавих спостережень!
Ірина
СТЕЦЕНКО,
наукова співробітниця Міжнародного науково-навчального центру
інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
авторка технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Читайте
роздуми щодо теми блогу
Немає коментарів:
Дописати коментар