неділя, 10 листопада 2019 р.

Мозаїка — це іграшка чи мистецтво?


Фестиваль STREAM-освіти у ЗДО «Дзвіночок» м. Шостки — продовження


Початок розповіді про Фестиваль STREAM-освіти у ЗДО «Дзвіночок» м. Шостки читайте тут




Представляю цікаве творче впровадження альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» — ЗДО «Дзвіночок» (м. Шостка, Сумська обл.).

Заняття «Мозаїка — це іграшка чи мистецтво?»
Вихователь Катерина Єрьоменко, група «Сонечко» (старший дошкільний вік)

Діти разом зі своєю вихователькою спробували розібратися, що то є «мозаїка»? Дитяча іграшка чи мистецтво? Через коротенькі відеофільми та мультимедійні презентації, вихователь донесла дітям, що мозаїка — не лише цікава дитяча іграшка. Мозаїка — це один з видів декоративно-прикладного та монументального мистецтва, історія якого тягнеться з глибинних віків.
Це мистецтво оздоблення, стін, підлоги, візерунками, виконаними з маленьких шматочків каменю, скла або керамічної плитки. Дізналися, що мозаїку називають «незвичайним живописом», «дивовижним» методом оздоблення і «однією з найдовговічніших форм декоративного мистецтва».




Картини, що виконані в мозаїчній техніці,  пишуться для вічності. З давніх-давен мозаїка використовувалася для прикрашання підлог та стін. Нею оздоблювали лазні, басейни та фонтани — місця, в яких висока вологість могла б зруйнувати інші матеріали декору.
Малята з цікавістю роздивилися фотоілюстрації використання мозаїки в різні часи та фото оздоблення стін нашого міського басейну. Діти згадали, що в своїй творчості для створення різноманітних мозаїчних картин використовували для мозаїки різноманітний матеріал: кольоровий пісок, крупу, дрібні макарони, кольоровий папір, паєтки, намистинки, кольорові стрічки, ґудзики, бісер, фоамеран тощо. Дійшли висновку, що мозаїка — це візерунок з маленьких частинок, що чим далі ми стоїмо від мозаїчної картини, тим красивіший вигляд має мозаїка.





Дослідили мозаїку як дитячу іграшку і зробили висновок, що мозаїка відрізняється розміром, формою, кольором, величиною кнопок та пластин. Знайшли схожість між звичайними кнопками та кнопками мозаїки, поміркували над тим, чому дрібні детальки мозаїки ще називають цвяшками, порівняли кнопочки мозаїки зі справжніми цвяшками.






Дізналися, що мозаїку виготовляють з якісної пластмаси або деревини. З кнопочної мозаїки спробували викласти доріжку на всю ширину своєї пластини та переконалися в тому, що на доріжку в кожного пішла різна кількість кнопочок, бо це залежало від їх розміру та довжини пластини.





Спробували з кнопок мозаїки побудувати різні геометричні фігури і порівняли їх з фігурами друзів, знайшли відмінності та пояснили чому ці відмінності виникли. Залюбки попрацювали з геометричною мозаїкою, порівняли дерев’яну геометричну мозаїку з паперовою геометричною мозаїкою, знайшли переваги і недоліки у кожної. Дізналися, що картини в мозаїчній техніці можна викладати з кришечок від пластикових пляшок та з цеглинок LEGO. А на самкінець, з термомозаїки спробували самостійно виготовити сувенірні іграшки.











P.S.
Звичайно, що робота по впровадженню альтернативної програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» на цьому не закінчується, це лише початок цікавої, пізнавальної, розвивальної роботи з дошкільниками, яка спонукає педагогів до роздумів, до пошуків своїх шляхів, до підвищення власної компетентності з різних галузей через довідники, енциклопедії, науково-пізнавальну і художню дитячу та методичну літературу…
А сьогодні, є що обговорити, над чим поміркувати, що удосконалювати. Залюбки вислухаємо думки, пропозиції, навіть, зауваження АВТОРІВ програми, з цікавістю познайомимося з досвідом колег, хто так само занурився у STREAM-освіту дошкільників.
Щиро завдячуємо авторам Блоково-тематичного планування Ірині Борисівні Стеценко та Катерині Леонідівні Крутій за цікаві ідей, е-матеріали, змістовну освітню діяльність з дітьми.

З повагою Наталія Шалда, вихователь-методист ЗДО №1 «Дзвіночок» міста Шостки Сумської області

Дякую за творче впровадження! Вражена величезною роботою Дзвіночка та інших дитячих садочків, які впроваджують STREAM-технологію. Першим завжди непросто, зате цікаво, захопливо і творчо!

Далі буде…




науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Немає коментарів:

Дописати коментар