четвер, 27 вересня 2018 р.

Осінні кораблики

Наші помічники — МУЛЬТИКИ: 5-й тиждень «Осіння мозаїка»


4-й тиждень «Моє довкілля» — Що мене оточує?

П’ятий тиждень — осінній. Адже Осінь-чарівниця вже стала повноправною господинею. Тож варто познайомитися з нею поближче — повторити й уточнити ознаки цієї пори року, пригадати звуки осінньої природи, потрапити на майстер-клас із фіто-дизайну, поспостерігати, як рослини і тварини готуються до зими.





Зараз чутно багато розмов про осучаснення змісту навчання та подачі матеріалу дітям. Звичайно, ми маємо використовувати героїв сучасних мультфільмів, з якими малята вже подружилися, а не героїв свого дитинства, які подобаються нам. Мені самій подобається Лунтик з його друзями, баранчик Шон, фіксикі…. І я багато використовую ці персонажі на заняттях. Але це не означає, що тільки їх.
У сучасних мультфільмах багато переваг, але їм не вистачає тепла, доброти, тихої радості, замріяності, неквапливості… Все це було у нашому дитинстві. То чому маємо ми позбавляти цього сучасних малят?




І ще: у «несучасних» мультфільмах дуже красива музика, часто написана спеціально для мультфільму, яка звучить у гарному Виконанні, їх озвучували Майстри, кращі артисти (чого не скажеш про сучасні), їх малювали Художники власноруч штрих за штрихом з любов’ю і душею, а не комп’ютер. І це ще одна причина чому їх варто сьогодні дивитися з дітками.
Тож вважаю, що під час навчання варто (і навіть необхідно!) використовувати різні мультфільми: все залежить від навчального змісту та завдань педагога, адже часто потрібний саме незнайомий герой із незнайомого мультика. З іншого боку, не під всі навчальні завдання підходять сучасні мультфільми, тому коли педагог відчуває, що мультфільм доречний, можна використовувати будь-який.
Головне, щоб мультфільм подобався педагогу, тоді він зможе захопити дітей. До речі, і герої минулого століття подобаються сучасним діткам: я бачила це на власні очі. Тож, дерзайте! Сьогодні публікую бесіду про осінні фантазії Їжачка із такого мультфільму.

Мультфільм «Осінні кораблики»



Герой мультфільму милий добрий замріяний романтичний Їжачок. Йому подобається мріяти, уявляти, фантазувати. Мабуть тому його непрактичні вчинки не всі розуміють, дехто вважає його «не від світу цього».
Вчинки Їжачка здаються смішними, незграбними, але вони завжди добрі, він несе друзям радість, тепло, увагу. Їжачок справжній друг, завжди приходить на допомогу і не чекає подяки. Чи не впізнали ви когось із своїх знайомих?




• Про що мріяв Їжачок, коли носив воду з лісового озера?
• Їжачок який? Милий? Добрий? Фантазер? Мрійник?..
• Чи сподобався він вам? Чим саме?
• Чому Їжачок мріяв про море?
• Чи тільки мріяв Їжачок? (Зверніть увагу дітей на те, що герой не тільки мріяв, а й діяв. Якщо ми хочемо, щоб наші мрії стали реальністю, потрібно діяти, і, якщо потрібно, боротися за мрію.)
• Як поставилися друзі Їжачка до його мрії про море? Чому вони вважають його диваком?
• А чи можна зрозуміти заклопотаність друзів Їжачка?
Звісно, можна: всі лісові мешканці готуються до зими, у них дуже багато справ, які необхідно довести до кінця, всі заклопотані, тому й часу на мрії та «дурнички» на кшталт моря не вистачає. Адже холоди можуть прийти раптово і горе тому, хто не готовий до них.




• Та чи є створення моря дурничкою?
• Що ми робимо для душі? Чому? Це тільки нам потрібно?
• Навіщо нам потрібні мрії?
• Чому нам подобається фантазувати?
• Чи можна жити без фантазій?
• Пригадайте, чи бачили ви кораблики на початку мультфільму. Чому Їжачок пропустив їх?
• Як ви думаєте, чому Вовчик зрозумів Їжачка і зробив кораблик?
• Чи зрадів Вовчик радості Їжачка? Чи стало йому приємно? Тепло на душі?
• Що забув зробити Їжачок? Чому? Чи погано це?
• Чому Їжачок не подякував Вовчику? А чи подякує потім? Коли саме? Як краще вибачитися перед Вовчиком?
• І чи взагалі потрібно вибачатися? Можливо просто варто зробити щось приємне Вовчику? Що саме?




• Чому Їжачок полетів?
• Що означає вислів «літати від щастя»?
• Коли ще можна сказати, що ми літаємо? Коли у нас виростають крила?
• Які ще подібні вислови ви можете пригадати?
• А про що ви мрієте напередодні холодів?
• Як згадку про літо хочете мати? Чому саме таку? Навіщо вона вам?
• Створіть осінній кораблик та майже справжнісіньке море.
• Намалюйте мрійливу картинку.
• Придумайте якусь літньо-осінню цікавинку.




На на сайті підручника «Я досліджую світ» видавництва «Світич» є ще багато матеріалів для захопливої роботи з дітьми протягом наступного тематичного тижня. Завітайте на сайт та завантажте:
Електронний підручник (наводимо аркуші 5-го тижня) з вбудованими методичними підказками для педагога та захопливими завданнями для малят. Таким чином згрупований матеріал педагог може використати як конструктор і побудувати інтегровану роботу з дітьми.

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар