Бесіди з дорослими і дітьми
У навколишньому світі багато цікавого і дивовижного. Тільки не всі це бачать, чують, помічають, відчувають. Не всі у звичайному можуть побачити дивовижне: в круговерті насичених подіями днів ми просто можемо не помітити диво і пройти повз нього. Іноді побачити незвичайне навколо нам допомагають картини. Читайте бесіду з дітьми за картинами німецького художника Альбрехта Дюрера.
Навчайте дітей
вдивлятися, вслухатися, помічати найменші зміни в тому, що ми бачимо щодня, що
у нас весь час перед очима ... Тоді світ навколо засяє яскравими фарбами, стане
ще дивовижнішим, ще насиченішим. Діти побачать і відчують який він гарний і
крихкий, як потрібно дбайливо і трепетно ставитися до кожної травинки, комашки,
подиху вітерця, сонячного промінчика, камінчика, піщинки ... А бур'яни і не
бур'яни зовсім: це просто рослини, які прийшли до нас в гості без запрошення, і
ми не завжди встигаємо роздивитися які вони дивовижно гарні.
Розглядаючи оригінальні
знімки з Космосу, ми часто помічаємо те, що не бачимо в звичайному житті. Можливо,
допомагає нетрадиційний ракурс, назва, таємниця, наша уява? .. Картини Альбрехта
Дюрера, німецького живописця, гравера, теоретика мистецтва, автора практичного
керівництва для художників німецькою, основоположника мистецтва німецького
Відродження, — своєрідні знімки з Космосу. Вони допомагають нам помітити
незвичайне в звичайному, побачити красу прямо під ногами, звернути увагу на
дрібні деталі, на які в природі звернути складно. Це може бути поштовхом до
того, щоб побачити все це в живій природі.
Альбрехт Дюрер. Дерен, 1493 р.
|
Альбрехт Дюрер. Примула
|
Альбрехт Дюрер. Лугова трава, 1503 р. |
• Розгляньте з дітьми
картини. Чим вони схожі? Чим відрізняються?
• Уважно розгляньте кожну
рослину. Чим вони чудові?
•Згадайте, як в природі
виглядають ці рослини. Що такого намалював художник, чого не помітили ви? Може
бути, ви помітили більше, ніж художник? Що саме?
• Ми звикли, що вся трава
зеленого кольору. Придивіться! Чи всі рослини однакового зеленого кольору? Які
кольори ще є в полі, на луках, на лісових галявинах? Де квітів більше?
• Спробуйте знайти на
картинах сонце. Як художник передав сонячний промінчик?
-•Чи є вітер на картинах?
Чому ви так думаєте?
• Що цікавого на картинах
ви побачили?
• Розгляньте на вулиці
траву під ногами. Чи знайшли ви схожі рослини? Які рослини, яких немає на
картинах, ви знайшли? Що цікавого ви побачили?
• Намалюйте рослини, які
вам особливо сподобалися. А ще можна сфотографувати під ногами цілий світ з його мініатюрними мешканцями. Здогадалися якими?
Читайте бесіди з дітьми за картинами
Ірина
СТЕЦЕНКО,
наукова співробітниця
Міжнародного науково-навчального центру
інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
авторка технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар