Алгоритми і виконавці: планування та реалізація змістової лінії у 2-му класі
Одним з основних завдань предмета «Сходинки до інформатики» є розвиток у молодших школярів алгоритмічного, логічного та критичного мислення. Для реалізації цієї мети у курсі виокремлено змістову лінію «Алгоритми і виконавці», якій приділяється увага у кожному класі.
Формування уявлення про поняття «алгоритм», одне з основних понять
інформатики, є одним із завдань змістової лінії. Це поняття червоною стрічкою
проходить протягом всього вивчення підготовчого і базового курсів з молодшої до
старшої школи. Тож варто приділити якомога більше уваги вивченню змістової
лінії “Алгоритми і виконавці”: не тільки формувати уявлення учнів про поняття
“команда”, “алгоритм”, “виконавець алгоритму”, а й показати учням, як ми
використовуємо алгоритми у повсякденному житті, під час вивчення інших
предметів, на уроках “Сходинки до інформатики” протягом року.
Читайте у статті
- Мета і завдання алгоритмічної лінії
- Розвиток алгоритмічної лінії у 2–4-х класах
- Реалізація алгоритмічної лінії у 2-му класі
- Тематичний блок «Алгоритм і виконавці» у різних підручниках
Стаття «Алгоритми і виконавці: планування та
реалізація змістової лінії у 2-му класі» опублікована в журналі «Учитель початкової школи»
(номер 5, 2013 р.). Видавництво«Світич» люб’язно надало можливість ознайомитися
читачам з повним текстом статті, який Ви можете завантажити за
посиланням.
Враження і пропозиції, розповіді про свій досвід впровадження курсу
«Сходинки до інформатики» Ви можете надсилати на електронну пошту irina.altair@gmail.com
Довідки за телефонами (044) 486-91-14, (067) 504-50-22
Офіційний сайт проекту «Сходинки до інформатики» http://dvsvit.com.ua/cx
У наступній публікації (журнал «УПШ», 2014, № 1) ми розкажемо
про так званих формальних виконавців з чіткою системою команд, їхню мету у
пропедевтичному курсі та методику роботи з ними. Це такі виконавці як «Олівець»
та «Курсор», яких можна зустріти у підручниках.
Вестимемо мову про комп’ютерну підтримку для реалізації практичної
частини уроків тематичного блоку «Алгоритми та виконавці», вибір відповідних
комп’ютерних програмних засобів — середовищ виконання алгоритмів, на яких
посилається навчальна програма.
Відповімо на запитання: «Чи потрібен другокласнику Скретч
(Scratch)?», яке задають учителі, що працюють за підручником Г. В. Ломаковської,
Г. О. Проценко та ін.
Покажемо методику роботи з виконавцями «Садівник» та «Навантажувач».
Детально ця методика описана в методичному посібнику «Сходинки до інформатики.
Конспекти уроків для 2-го класу» (за ред. О. О. Андрусича. — К. : Світич,
2013).
Олексій АНДРУСИЧ,
автор програмного продукту «Сходинки до інформатики Плюс»,
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
А щоб не пропустити інші цікаві публікації в журналі «Учитель початкової школи» передплатіть видання на наступний рік. Інформацію про умови передплати та анонс «УПШ» на 2014 рік Ви можете прочитати за посиланням
Оригінальне бачення викладання курсу «Сходинки до інформатики»
Дослідження
по-дорослому. Сходинки маленького дослідника: як однакове зробити різним
(цей матеріал можна використати під час вивчення теми «Об’єкти та їх
властивості»)
Дослідження
по-дорослому. Сходинки маленького дослідника: пошук закономірностей або для
чого потрібно вміти порівнювати (наведені у цій статті, задачі
допомагають зрозуміти навіщо потрібно знаходити властивості об’єктів
навколишнього світу)
Немає коментарів:
Дописати коментар