Впроваджуємо нові технології
Онлайн-дошки — новий спосіб подання
інформації, це яскрава мультимедійна добірка інтегрованої інформації. Зазвичай
онлайн-дошки тематичні.
Чому
назва саме така? Тому що ці дошки діють на повну силу тільки в інтернет.
Онлайн (англ. online, on line — «на лінії», «на зв’язку», «у мережі») —
слово або частина складних слів, що позначає перебування в мережі, здійснення
дій в інтернеті прямо зараз (в реальному часі).
Є
платна функція зробити версію офлайн, але це лише видимість — дошка лише виглядає як на
сайті — це pdf, але посилання він має на ресурси в інтернеті,
завантажуються лише тексти та світлини. Звичайно, це суттєво знижує
мультимедійність в офлайні та привабливість дошки в цілому.
Беззаперечна перевага онлайн-дошок — автор може динамічно змінювати її наповнення у зручний час будь-де.
Наведу
приклади дошок, зроблених власноруч до технології STREAM-освіта, адже
такі дошки допоможуть цікаво провести освітні
мандрівки, освітні ситуації, дослідження, будь-яку інтегровану роботу — інтегровані заняття, уроки, місяці, тижні, дні тощо.
Перші
три дошки створені за блоково-тематичнимплануванням до альтернативної програми формування культури інженерного
мислення в дошкільників “STREAM-освіта,або Стежинки у Всесвіт”.
Далі
онлайн-дошки до уроків за підручником «Мистецтво» (автори І. Стеценко,
Г. Остапенко), але звичайно ці дошки можна використовувати й інакше.
Раджу
переглянути
цей підручник «Мистецтво» та методичні
рекомендації до нього, адже це продовження технології STREAM-освіта у
молодшій школі. Підручник вийшов красивим і захопливим: я пишаюсь такою
роботою.
Ведмедики з усього світу
www.thinglink.com/scene/1374423056822304770
Піраміди по всьому світу
www.thinglink.com/scene/1297591439437332481
Кристали навколо нас
www.thinglink.com/scene/1374842466347253762
На згадку про осінь
www.thinglink.com/scene/1375478559446925314
Карта українських декоративних розписів
www.thinglink.com/scene/1374014599573012483
Музика вітру
www.thinglink.com/scene/1373947491543678979
Ця онлайн-дошка
особлива, адже дає педагогу змогу показати дитячі роботи батькам у зручному
режимі: коли є час батьки можуть переглядати досягнення своїх дітей, а педагог
може змінювати дошку також у зручний час.
Виставка дитячих робіт
www.thinglink.com/scene/1297676520256438273
Примітка: зображення відтепер клікбельні
(на них можна клікати, щоб перейти за посиланням), адже у blogger з’явилася
нова можливість 😀
На
онлайн-дошки ми звернули увагу здебільшого за потреби дистанційного навчання,
але це подання інформації неодмінно має стати у пригоді і під час офлайнової
роботи (звичайні заняття чи уроки) з дошкільниками та молодшими школярами.
Дошкільнятам
подобається розглядати дошки (адже інтерфейс інтуїтивно зрозумілий), сприймати
«все й одразу», а молодші школярі вже цілком можуть створити таку дошку (кожна
кнопка створюється у кілька кліків). Головне фантазувати та вміти знайти
необхідну інформацію.
Для
педагога онлайн-дошка — зручний спосіб
зібрати потрібну для роботи з дітьми інформацію в одному місці, швидко
красиво оформити її, мотивувати дітей.
Онлайн-дошки
можуть бути супроводом протягом всього
уроку — як онлайн-дошка «На згадку про осінь»
— тобто мати опорні точки, які дають змогу представити розгорнутий план уроку та
весь потрібний матеріал до нього — педагог може показати усе важливе. Такими дошками
діти можуть користуватися й самостійно, виконуючи усі завдання, йдучи за напрямом
стрілочок.
Онлайн-дошки
Thinglink мають безоплатні функції
цілком достатні для роботи педагогів. «Мінусів» з моєї точки зору всього два:
•
обмеження переглядів сторонніми користувачами — зараз мої дошки можна
переглядати лише на сайті сервісу, адже річний ліміт переглядів перевищено у кілька
раз менше, ніж за місяць;
•
сервіс не завжди коректно працює з українськими текстами: під час створення
бачиш одне, а під час перегляду вилазять помилки.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Читайте
роздуми щодо теми блогу
Немає коментарів:
Дописати коментар