пʼятниця, 20 квітня 2018 р.

Класифікуємо все навколо: незвичайні гриби

Ще раз про математику у довкіллі, або Пізнавальна класифікація



Сьогодні я хочу поговорити про те, що класифікація не завжди може бути справжньою метою розв’язування серії завдань. Чому? Класифікація допомагає упорядкувати думки, розклавши все по поличкам, звернути увагу на дрібнички, знайти спільне та відмінне, а іноді дає змогу побачити те, що раніше немов бачив і не помічав… Тож класифікація має і ще одну мету — пізнавальну. Але ми про неї забуваємо.


Давайте здивуємо малят незвичайними рослинами-тваринами — грибами. Звісно, зараз у нас немає мети надати біологічну класифікацію грибів. Тож краще і цікавіше! Придумуватимемо власну!!!!
Не одразу вийде, будуть суперечливі моменти... Все як у житті! Отже, шукаємо компроміси, придумуємо критерії, розмірковуємо, визначаємо де певна властивість є у більшій мірі тощо.




Спочатку визначимося, що таке незвичайне і чи таке вже звичайне те, що ми вважаємо таким.

Визначити, якого кольору бувають гриби вийшло не так вже й легко. Білі, червоні, коричневі… А от і ні! Барвам грибів можуть і деякі квіти позаздрити! Не вірите? Ось дивіться!




Перший невеличкий підсумок — Незвичайні гриби світу: КОЛІР

Тепер звернемо увагу на інші особливості грибів.
Як ростуть гриби

Де ростуть гриби


Насправді ніжка є в усіх грибів. Тільки у одних велика, у других маленька, а ще є дуже малюсінькі ніжки. Тож ніжку гриба ми далеко не завжди бачимо!
Чи у всіх грибів ми бачимо ніжку


І насамкінець завдання на розвиток асоціативного мислення — зіставимо гриби з тим, що бачимо навколо.
На що гриби схожі


А тепер ходімте до лісу, пошукаємо там гриби, придивимось і… точно зробимо відкриття, принаймні для себе і своїх друзів. Але таке відкриття може бути набагато значущім, ніж ми зараз вважаємо. Можливо воно стане початком справжніх відкриттів? Хто знає…

Колекція завдань «Розмаїття грибів»



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар