Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради
У видавництві ЛІПС вийшла книга, яка поєднує
теорію та практику, планування та методичні рекомендації. Це моя вже друга
спроба зробити книгу для дітей одразу всіх груп дитячого садочка — від раннього
віку до старшої групи. Це моя друга книга з Катериною Леонідівною Крутій. Це
моя вже друга книга з планування у STREAM-освіті.
Тепер
детальніше. У книзі три великих розділи:
• Едьютейнмент як феномен та інтеґрована
технологія сучасної дошкільної освіти (К. Крутій).
• Блоково-тематичне планування.
Весна-чарівниця (І. Стеценко).
• Методична скарбничка до
блоково-тематичного планування. Весна-чарівниця (І. Стеценко).
У
посібнику подано концепцію та планування освітньої діяльності з дітьми за всіма
віковими групами, яке відповідає змісту, структурі та концептуально-методичним
підходам комплексної освітньої програми “Дитина в дошкільні роки” (2015 р.) та альтернативної програми формування культури
інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт”.
Пропонований
авторами інтеґрований підхід до реалізації STREAM-освіти дошкільників суттєво
відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі
змісту освіти і не має європейських аналогів.
Весна
— друга наскрізна тема, яка три місяці проходить червоною стрічкою через всю
роботу з малятами.
Матеріали адресовано педагогам закладів
дошкільної освіти, вихователям, які працюють у Центрах розвитку дитини,
закладах інтернатного типу тощо; вчи-телям початкових класів, студентам
педагогічних університетів та коледжів, які навчаються за напрямом “Дошкільна
освіта”; батькам.
Чим для мене особлива ця книга?
У
ній втілено мій досвід моєї роботи у Дошкільній
академії Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія
Іванівна Грицишина, старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини
НАПН України). Саме там я вперше спробувала втілити на практиці роботу з дітьми
різних вікових груп, поєднавши різні предмети в одній темі.
Таким
чином у книзі Ви знайдете і
практичне використання дітьми здобутих знань, і міжпредметні зв’язки, і
втілення діяльнісного підходу, й інтеграцію, дослідницьку діяльність малят,
роботу з дітьми за всіма компонентами STREAM.
У
плануванні я спробувала поєднати фізику
та лірику: є природничі науки, математика, конструювання, інформаційні
технології та музика, живопис, танець, художня література, образотворча
діяльність. Десь вийшли майже невидимі переходи між різними науками, між
різними діяльностями дітей, а десь переходи стають рельєфнішими.
У
цій книзі одна з моїх небагатьох бесід про природу, яку я побудувала майже
цілком на акварелях різних художників
— ми не тільки роздивляємося картини, а й слухаємо, відчуваємо, уявляємо.
Саме
у цій книзі Ви знайдете бесіду за музикою одного з моїх найулюбленіших
композиторів Йоганна Штрауса — вальсом «Весняні
голоси»: ми слухаємо його у різних виконаннях, які майстерно доповнюють
одне одне, порівнюємо їх, малюємо та відчуваємо музику, а також розповідаємо
про історію короля танців та танцюємо.
На
диску міститься добірка усміхнених картин
Вікторії Кирдій — разом з малятами ми складаємо казково-реальну історію за
картинами.
Це
моя друга книга, до якої додаються е-матеріали — дидактичні матеріали, згруповані за такими тематичними
блоками:
1)
Ознайомлення з довкіллям.
2)
Досліди.
3)
Математика.
4)
Музика.
5)
Живопис.
6)
Ігри.
7)
Художня література + розвиток мислення і мовлення.
Дидактичні
матеріали для творчої роботи з дітьми містять: інтерактивні презентації,
фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Це
моя друга книга, де я використовую свої е-наробки у журналі «Джміль» — інтерактивні пізнавальні
презентації для роботи малятами. Тож виходить, що сама свої ідеї втілюю
у безпосередню роботу з дітьми!
Дякую Катерині Леонідівні та Таїсії Іванівні за дружню підтримку та співпрацю! Дякую всім моїм читачам за довір’я!
Сподіваюсь, що Весна-чарівниця сподобається моїм читачам, допоможе наповнити роботу з дітьми новими ідеями, ростити майбутніх інженерів гармонійно розвиненими особистостями.
Телефонуйте — +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар