субота, 17 лютого 2018 р.

Інтегрована освіта: ВЕСНА-ЧАРІВНИЦЯ

Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради





У видавництві ЛІПС вийшла книга, яка поєднує теорію та практику, планування та методичні рекомендації. Це моя вже друга спроба зробити книгу для дітей одразу всіх груп дитячого садочка — від раннього віку до старшої групи. Це моя друга книга з Катериною Леонідівною Крутій. Це моя вже друга книга з планування у STREAM-освіті.

Тепер детальніше. У книзі три великих розділи:
• Едьютейнмент як феномен та інтеґрована технологія сучасної дошкільної освіти (К. Крутій).
• Блоково-тематичне планування. Весна-чарівниця (І. Стеценко).
• Методична скарбничка до блоково-тематичного планування. Весна-чарівниця (І. Стеценко).




У посібнику подано концепцію та планування освітньої діяльності з дітьми за всіма віковими групами, яке відповідає змісту, структурі та концептуально-методичним підходам комплексної освітньої програми “Дитина в дошкільні роки” (2015 р.) та альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт.
Пропонований авторами інтеґрований підхід до реалізації STREAM-освіти дошкільників суттєво відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти і не має європейських аналогів.
Весна — друга наскрізна тема, яка три місяці проходить червоною стрічкою через всю роботу з малятами.

Матеріали адресовано педагогам закладів дошкільної освіти, вихователям, які працюють у Центрах розвитку дитини, закладах інтернатного типу тощо; вчи-телям початкових класів, студентам педагогічних університетів та коледжів, які навчаються за напрямом “Дошкільна освіта”; батькам.

Чим для мене особлива ця книга?


У ній втілено мій досвід моєї роботи у Дошкільній академії Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія Іванівна Грицишина, старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України). Саме там я вперше спробувала втілити на практиці роботу з дітьми різних вікових груп, поєднавши різні предмети в одній темі.
Таким чином у книзі Ви знайдете і практичне використання дітьми здобутих знань, і міжпредметні зв’язки, і втілення діяльнісного підходу, й інтеграцію, дослідницьку діяльність малят, роботу з дітьми за всіма компонентами STREAM.
У плануванні я спробувала поєднати фізику та лірику: є природничі науки, математика, конструювання, інформаційні технології та музика, живопис, танець, художня література, образотворча діяльність. Десь вийшли майже невидимі переходи між різними науками, між різними діяльностями дітей, а десь переходи стають рельєфнішими.
У цій книзі одна з моїх небагатьох бесід про природу, яку я побудувала майже цілком на акварелях різних художників — ми не тільки роздивляємося картини, а й слухаємо, відчуваємо, уявляємо.
Саме у цій книзі Ви знайдете бесіду за музикою одного з моїх найулюбленіших композиторів Йоганна Штрауса — вальсом «Весняні голоси»: ми слухаємо його у різних виконаннях, які майстерно доповнюють одне одне, порівнюємо їх, малюємо та відчуваємо музику, а також розповідаємо про історію короля танців та танцюємо.
На диску міститься добірка усміхнених картин Вікторії Кирдій — разом з малятами ми складаємо казково-реальну історію за картинами.



Це моя друга книга, до якої додаються е-матеріали — дидактичні матеріали, згруповані за такими тематичними блоками:
1) Ознайомлення з довкіллям.
2) Досліди.
3) Математика.
4) Музика.
5) Живопис.
6) Ігри.
7) Художня література + розвиток мислення і мовлення.
Дидактичні матеріали для творчої роботи з дітьми містять: інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Це моя друга книга, де я використовую свої е-наробки у журналі «Джміль»інтерактивні пізнавальні презентації для роботи малятами. Тож виходить, що сама свої ідеї втілюю у безпосередню роботу з дітьми!

Дякую Катерині Леонідівні та Таїсії Іванівні за дружню підтримку та співпрацю! Дякую всім моїм читачам за довір’я!


Сподіваюсь, що Весна-чарівниця сподобається моїм читачам, допоможе наповнити роботу з дітьми новими ідеями, ростити майбутніх інженерів гармонійно розвиненими особистостями.

Телефонуйте — +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79

e-mail: mail@lips.zp.ua






науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар